سنندج؛

تامین اعتبار لازمه اتمام و راه اندازی پروژه شبکه پایاب زیویه است

ناظر پروژه سد زیویه گفت:برای اتمام و راه اندازی شبکه پایاب بالغ بر 36 میلیارد تومان هزینه لازم است که تاکنون 10 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، شمس در مورد راه اندازی پروژه شبکه پایاب که جزء طرح‌های سد مخزنی زیویه است گفت: طرح شبکه سد زیویه جزو طرح هایی است که دارای مطالعات کامل در زمینه‌های مختلف قبل از شروع اجرا و در حین اجرا می باشد.

وی افزود: در مرحله اول مطالعات با وسعت 2 هزار و 270 هکتار و در مرحله دوم مطالعات با وسعت یک هزار و 762 هکتار انجام شده که هر دو مرحله توسط شرکت «مهندسان مشاور آبگیر» انجام گرفته است.

ناظر پروژه سد زیویه بیان کرد: بحث مطالعات پروژه از سال 87 انجام گرفت و قرار داد این پروژه در دی ماه سال 91با شرکت‌های محلی بسته شد و مقرر گردید در مدت 30 ماه این پروژه راه اندازی شود .

شمس در مورد اهداف راه اندازی شبکه پایاب گفت: ارتقای سیستم آبیاری از آبیاری سنتی به تحت فشار، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در زمینه باغداری، کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی، تامین آب کشاورزی به میزان 12 میلیون متر مکعب در سال، احیاء و بهبود اراضی کشاورزی دشت‌های پایین دست، کنترل سیلاب و تامین نیاز زیست محیطی رودخانه، از اهداف مهم راه اندازی این شبکه است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.