کرمان؛

ابراز عشق وعلاقه درتحکیم روابط زوجین موثر است

رییس شعبه دوازده حقوقی شهر کرمان گفت: بهترین هدیه برای جلب محبت در روابط زن وشوهر ابراز عشق وعلاقه زوجین به یکدیگر است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری،حجت الاسلام محمدشفیعی افزود: تجربه ثابت کرده است موفق ترین زندگی ها در پرتو ابراز عشق وعلاقه زوجین به یکدیگر بوده است وآسیب پذیر ترین وشکننده ترین زندگی ها ناشی از عدم توجه به این اصل مهم بوده است.

وی تاکید کرد:خرید هدیه وکادو برای همسر تاثیر عمیق در استحکام روابط بین زوجین نداردو تاثیرهدیه و کادو گذرا و آنی می باشد اما تاثیر ابراز دوستی وعشق وعلاقه به یکدیگر در قلب وجان رسوخ می نماید وتا سال ها اثرش پایدار وجاودانه است .

این قاضی دادگاه خانواده گفت: روابط سرد وبدون اظهار علاقه ، زندگی مشترک زوجین را در طولانی مدت به یک زندگی روز مره وکسل کننده تبدیل می کند ودر نتیجه زوجین را روز به روز از هم دورتر وتا لبه پرتگاه طلاق می کشاند.

وی افزود:هریک از زوجین بایستی خود منجی زندگی خود باشند وبه جای ملامت کردن یکدیگر ، باید خود را ملامت وسرزنش نمایند

شفیعی ادامه داد: سخن نرم ولطیف گونه "دوستت دارم " در تعابیر روائی از آن به عنوان یک عنصر قوی وتاثیر گذار در تحکیم روابط یادشده است وبایستی بررسی گردد تا چه میزان این ادبیات در بین زوجین رواج دارد.

رییس شعبه دوازده حقوق شهر کرمان با بیان اینکه برخی افراد از این نوع سخن گفتن شرم دارند ویا خجالت می کشند، خاطرنشان کرد: شرم از بیان ابراز عشق وعلاقه کار را به جایی می رساند که روزی همین زوجین رکیک ترین الفاظ را که در هیچ قاموسی یافت نمی شود نثار یکدیگر می نمایند.

وی گفت:برخی تصور می کنند گفتن جمله دوستت دارم همسر را از دایره تعادل زندگی خارج ویا به تعبیری پر رو می کند در حالیکه که اینطور نیست همین کج فهمی های ما از دین و پیروی نکردن از دستورات بزرگان دین ، باعث بدبختی وچالش های متعدد در زندگی های زنان ومردان جامعه امروزی ما شده است.





انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.