رودهن؛

تاسیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور از تاسیس دبیرخانه کشوری ستاد مدیریت بحران در آینده نزدیک خبر داد.

تاسیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحرانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، علی نوذر پور با بیان مطلب فوق اظهار داشت : دستورالعمل تشكیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌ها به استناد ماده 55 قانون شهرداری و قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران كشور و آئین نامه اجرایی قانون مذكور و در راستای شرح وظایف سازمان مدیریت بحران كشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور مبنی بر حمایت، هدایت و نظارت بر شهرداری¬ها و سازمان‌های تابعه با بهره گیری از تجارب متخصصین و كارشناسان حوزه مدیریت بحران برای اجرا در شهرداریهای كشور تهیه و تدوین شده است.

وی هدف اصلی از تهیه این دستورالعمل را ایجاد ساختار سازمانی برای اجرا دانست و تاکید کرد: وظایف قانونی شهرداری‌ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی و همكاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر سازمان‌ها است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط به گونه‌ای كه شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تامین و منافع و ارزش‌های اساسی شهر حفظ شود، ذكر كرد.

نوذرپور گفت: 4 كار گروه در شهرداری ها و در ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری تشكیل می شود كه كارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات از جمله این كارگروه ها است.

وی افزود: كارگروه سیلاب های شهری، تدفین و كارگروه اطلاع رسانی و هشدار با حضور نمایندگان سازمان ها و دستگاه های ذی ربط از دیگر عناوین كارگروه های دیگر است.

این مسئول تصریح کرد: به موجب این دستورالعمل، مسئولیت هماهنگی، هدایت و نظارت بر ستادهای مدیریت بحران شهرداری‌های كشور بر عهده سازمان مدیریت بحران كشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور خواهد بود.

علی نوذر پور بیان داشت: دبیرخانه كشوری ستاد مدیریت بحران شهرداری ها در معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد

وی افزود: این دبیر خانه به منظور انجام هماهنگی، هدایت و نظارت بر ستاد های مدیریت بحران شهرداری ها تشكیل خواهد شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.