تسهیل آموزش بالینی در پرستاری در گرو سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه‌ها

سرمایه اجتماعی یا پیوندها و تعاملات میان اعضا در مدیریت آموزش عالی پیشبرند، محسوب می‌شود و باید به آن توجه نمود.

محمدعلی حسینی، دکترای کار درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: سرمایه اجتماعی دانشگاهی که شامل دیدگاه‌ها و هدف‌های مشترک، ارزشهای مشترک، اتمی و متقابل، ایفای نقش مثبت و ... است در کشور، بویژه در دانشگاه‌های استان‌های محروم در سطح پایینی قرار دارد و ادامه این فرایند به یک بحران در تربیت دانشجو، دانش‌آفرینی و توسعه کشور منجر می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این بحران ناشی از نادیده گرفتن جنبه‌های اجتماعی آموزش است و وقوع آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی که حامی سلامت جامعه است، بحرانی مضاعف است.

وی گفت: اگر رهبران دانشگاهی بتوانند سرمایه اجتماعی را در دانشگاه ذخیره و افزایش دهند می‌توانیم شاهد بهره‌وری دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش باشیم.

حسینی در ادامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی ویژه اعضا هیئت علمی برای شناسایی نقش رهبری دانشگاهی، تقویت خلاقیت و تبلیغ موفقیت‌های علمی و ملی برای افزایش خودباوری در دانشگاهیان و جامعه، پایش و تحقق سرمایه اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های پرستاری و ... را برخی از پیشنهادات برای توسعه سرمایه اجتماعی دانشگاهی دانست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار