رئیس اتاق اصناف عنوان کرد:

نگاه بد مسئولان در حوزه مالیات اصناف را سرخورده کرد/ شکستن کمر تولید با افزایش هزینه‌ها

فاضلی گفت: افزایش مستمر هزینه‌های تولید در کشور، کمر تولید را شکسته و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش تولید به رشد آن کمکی نمی‌کند.

نگاه بد مسئولان در حوزه مالیات اصناف را سرخورده کرد/ شکستن کمر تولید با افزایش هزینه‌ها
به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در همایش روز ملی اصناف با اشاره به مشکلات اصناف گفت: متأسفانه در اقتصاد ایران ارتباط صحیحی بین بنگاه‌های بزرگ و کوچک وجود ندارد و مجموعه اصناف ایران برای رفع این مشکل بین سه اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون هماهنگی‌هایی را جهت افزایش مشارکت این سه اتاق به وجود آورده است که در بحث ایجاد اشتغال این سه اتاق می‌توانند کمک حال دولت باشند.

وی افزود: افزایش هزینه‌های مستمر تولید در کشور، کمر تولید را شکسته و تسهیلاتی که برای بخش تولید در نظر گرفته شده در ظاهر رقم 20 درصد است اما هزینه‌های واقعی بخش تولید بین 35 تا 40 درصد است.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران 630 هزار بنگاه تولیدی در اصناف وجود دارد که باید ساماندهی شود و تاکنون در نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات خدمات مناسبی ارائه نشده است.

فاضلی تصریح کرد: نگاه بد مسئولان در حوزه مالیات، اصناف را سرخورده کرده است که در این رابطه باید تصمیمات جدی‌تری گرفته شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: قانون نظام صنفی از سال 1350 تاکنون چندین بار تغییر کرده و متأسفانه اکنون این قانون، قانونی توسعه محور نیست و تنها به کار روزمرگی می پردازد و تقاضای ما این است که در این قانون بازنگری انجام شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که امروز در بخش اقتصاد علی‌رغم تلاش دولت مردم هنوز حضور پررنگی ندارند و تقاضای ما این است که با همت نمایندگان مجلس، مانع کسب و کار در بخش تولید کشور رفع شود.

به گفته فاضلی در کشور بیش از 2 میلیون صنف دارای پروانه کسب در حال فعالیت هستند و 750 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از بین صنوف 45 درصد آنان صنوف توزیعی، 22 درصد صنوف تولیدی و 33 درصد اصناف را صنوف خدماتی و فنی تشکیل می‌دهد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که مجموعه اصناف با احتساب خدمات هتلداری نزدیک به 2 میلیارد دلار صادرات کالا را می‌توانند به خود اختصاص دهند.

به گفته فاضلی از نظر سیاسی، اصناف از تأثیرگذارترین نیروها در انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره نیز تحت امر رهبری هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار