انتقاد پوتین از همسویی بیانیه انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه با منافع غرب

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان روسیه در بیانیه‌ای خطاب به کسانی که قصد سفر به شبه جزیره کریمه را دارند، از لزوم کسب اجازه آنها از دولت اوکراین سخن گفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، رییس جمهور روسیه در اظهارنظری در خصوص بیانیه اخیر "انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان روسیه"، این حرکت را تلاش برای همنوایی با سیاست‌ها و منافع کشورهای غربی خوانده است.

این انجمن در وبسایت خود، در توصیه‌ای از همه کسانی که قصد سفر به شبه جزیره کریمه را دارند خواسته است قبل از عزیمت، اجازه و رضایت دولت اوکراین را در این خصوص کسب کنند.

"ولادیمیر پوتین"، که در اجلاسیه عمومی "اتاق مدنی فدراسیون روسیه" صحبت می‌کرد، با ابراز تردید از نیت‌های پشت پردۀ این اقدام مشکوک، گفت: "این انجمن، مسافران و گردشگران روسیه را به چگونگی نحوه رفتار در مسئله کریمه و استفاده از اموال و دارایی‌های آن منطقه توصیه می‌کند! به نظر شما این تلاش برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان روس است یا حرکت در جهت منافع و خواسته‌های غرب؟!"

پس از انتشار این بیانیۀ مشکوک، "دفتر دادستانی کل روسیه" خواستار پیگیری قانونی و تحقیق از آن انجمن در خصوص این اقدام تحریک‌آمیز شد. 

در حال حاضر، وبسایت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان روسیه، بنا به دستور "سرویس فدرال نظارت بر فضای تبادل ارتباطات و فناوری اطلاعات" این کشور -- موسوم به «روس کُم‌نادزُر» -- مسدود شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار