قزوین؛

نظارت دامپزشکی بر پرنده‌فروشی‌های قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر پرنده‌فروشی‌های این شهرستان نظارت می‌کند، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای پیشگیری از وقوع بیماری­‌های طیور، کارشناسان این اداره اقدام به بازدید از پرنده‌فروشی‌ها و ساماندهی آنها کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛غیاث یزدی از جمله نقاط بحرانی در کنترل بیماری‌های طیور را مراکز خرید و فروش و نگهداری پرندگان محلی و زینتی دانست و افزود: به دلیل نگهداری توامان پرندگان با حساسیت‌های مختلف و مجاورت آنها با محیط‌های شهری می‌توان مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی این شهرستان با اعزام کارشناسان دامپزشکی به مراکز عرضه پرندگان زینتی نسبت به تشریح آخرین وضعیت بیماری در کشور برای متصدیان این واحدها و توزیع ماده ضدعفونی مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های طیور اقدام کرده است.

غیاث‌یزدی رعایت تراکم طیور و پرندگان تزئینی در واحد سطح، عدم خریداری طیور بومی از مناطق شمالی کشور، انجام واکسیناسیون طیور بومی موجود و ضدعفونی بستر و قفس‌های نگهداری و ظروف آب و خوراک را از عوامل پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور مطرح کرد.

این مسئول ادامه داد: عدم استفاده از ظروف غذایی مربوط به یک قفس در قفس‌های دیگر، نصب تهویه هوای مناسب با متراژ و ظرفیت نگهداری طیور، به حداقل رساندن تنوع پرندگان قابل نگهداری، تعبیه محلی برای قرنطینه کردن پرندگان خریداری شده و یا دارای علایم بیماری از دیگر موارد پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.