موشک اسکاد ارتش یمن پایگاه السلیل را در عمق خاک عربستان هدف قرار داد/ کشته و زخمی شدن سربازان عربستان

ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن از شليک موشک اسکاد به پايگاه موشکي السليل عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی "المسیره"؛ ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي يمن از شليک موشک اسکاد به پايگاه موشکي السليل عربستان در صحراي الدواسر از توابع منطقه الرياض خبر دادند.

" سرتيپ شرف لقمان" سخنگوي ارتش يمن با اشاره به اینکه موشک اسکاد شليک شده از يمن با دقت تمام به هدف خود در عربستان اصابت کرده است تاکید کرد این موشک در پاسخ به جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن شلیک شده است.

" شرف لقمان" با هشدار به رژیم آل سعود، از گزينه هاي غافلگيرکننده جديد در روزهاي آينده خبر داد.

لقمان تصریح کرد: "نيروهاي مسلح يمن پيش از اين تأکيد کرده بودند حمله به پايگاه هوايي خالد در خميس مشيط يک پيام هشدار دهنده به کشورهاي متجاوز و در صدر آنها عربستان سعودي است تا شايد از گمراهي و ظلم و ستم خود به ملت يمن دست بردارند؛ اما به اين پيام هشدار دهنده هيچ توجهي نکردند."

وی خاطر نشان کرد اين عملیات پيامي به دشمن سعودي است که بايد از آن درس بگيرد.

پايگاه  السليل از مهم ترين پايگاههاي موشکي سعودي به شمار مي رود و نخستين پايگاه موشکهاي بالستيک عربستان است که در سال 1997  ميلادي احداث شد.

پس از اصابت اولین موشک اسکاد به پایگاه هوایی "خمیس مشیط" اين دومين موشک از این نوع است که ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در يک ماه گذشته به سمت پايگاههاي مهم موشکي سعودي شلیک می کنند.
این در حالی است که شبکه المسیره لحظاتی پیش گزارش داد شمار دیگری از نظامیان سعودی در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته یا زخمی شدند. بنا بر این گزارش، شمار دیگری از نیروهای نظامی و ارتش سعودی در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان های نجران و عسیر کشته شدند. حملات نیروهای یمنی به مواضع سعودی ها در استان های نجران و جیزان و عسیر در پاسخ به جنایات سعودی ها ادامه دارد.
مواضع نظامی یادود و الدخان در استان جیزان با تعدادی موشک درهم کوبیده شد. موضع نظامی علیب نیز در ظهران عسیر با توپخانه هدف قرار گرفت و یک خودروی نظامی سعودی مجبور به فرار شد.
همچنین یگان های ویژه ارتش و کمیته های مردمی به موضع نظامی الشرفه در جنوب نجران یورش بردند. یک منبع نظامی به المسیره گفت نیروهای ارتش و مردمی یمن چندین دستگاه خودرو را در حمله به الشرفه منهدم کردند.
همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مواضع و استحکامات ارتش سعودی را در الشرفه گلوله باران کردند که به کشته یا زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش سعودی منجر شد و سایر سربازان به صورت جمعی گریختند.
شمار دیگری از نیروهای ارتش سعودی در حمله نیروهای یمنی به پادگان ربوعه در ظهران عسیر کشته شدند. خبرنگار المسیره گفت نیروهای یمنی به پادگان ربوعه یورش بردند که شماری از سربازان سعودی کشته و تعداد زخمی شدند و یک خودروی نظامی نیز منهدم شد.
در تحولی دیگر، ارتش و کمیته های مردمی دهها فروند موشک گراد[ کاتیوشا] و النجم الثاقب به مواضع نظامی سعودی ها در استانهای نجران و جیزان شلیک کردند.
شلیک این موشکها نشانگر میزان قدرت ارتش و کمیته های مردمی در ادامه نبرد «نفس طولانی» و وارد کردن ضربات دردناک به ارتش سعودی است. موشک النجم الثاقب به یک سلاح مؤثر در پاسخ به حملات وحشیانه سعودی ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار