مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد

تصویب قانون جدید رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

مدیر عامل بانک مسکن از تصویب قانون جدید به نام رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون که در یک ماه گذشته تصویب شده نقش موثری در بهبود بازار مسکن دارد.

تصویب قانون جدید رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشوردر گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در همایش نقشه راه تأمین مالی مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن به عنوان راهبر تأمین مالی در این بخش به شمار می‌رود، گفت: بانک مسکن یک بانک تخصصی به شمار می‌رود که خرید مسکن و حمایت از انبوه‌سازان و تولید مسکن را حمایت می‌کند. 

وی در ادامه افزود: مأموریت سوم این بانک تأمین بانکداری سرمایه‌ای و تأمین مالی بلندمدت و همچنین سیاست‌های توسعه‌ای عمومی را تأمین می‌کند.

وی یادآور شد: بانک مسکن اولین تأمین سرمایه را بر عهده  گرفته است و بر اساس این مأموریت این بانک به دنبال اعتماد جهت پس‌انداز از سوی سرمایه‌گذاران است.

بت شکن با اشاره به اینکه قانون حمایت از ساماندهی عرضه مسکن از قوانین این بانک به شمار می‌رود، گفت: همچنین یک قانون جدید که در یک ماه گذشته از سوی شورای نگهبان به تصویب رسیده است که این قانون عبارت است از رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است.

بت‌شکن رئیس بانک مسکن در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن با بانک مرکزی ارتباط نزدیکی دارد و با توجه به اینکه بانک‌های توسعه‌ای ارتباط مستقیمی با مشتری دارد بهترین مرجع بین وزارت راه و شهرسازی و بخش‌های اقتصادی می‌باشد.

وی افزود: ارائه نقطه نظرات تحلیلی از جمله تأثیرات بانک مسکن در تدوین سیاست‌های مورد نیاز بانک مسکن است.

اما باید توجه کرد سازمان مدیریت برنامه‌‌ریزی هنگام تدوین بودجه و یا برنامه ششم از نظرات بانک مسکن استفاده کند زیرا نقش ضد نوسانی بانک‌های تجاری برای بانک‌های توسعه‌ای می‌تواند به هنگام رکود تأثیر بسزایی داشته باشد.

بت‌شکن با بیان اینکه باید برای هر یک از متقاضیان نوعی صندوق تدوین شود، اظهار داشت: به عنوان مثال صندوق پس‌انداز یکم تاکنون حدود 4 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان از استقبال خوب متقاضیان دارد به عنوان مثال برای شرکت‌های ساختمانی نیز باید تسهیلات در نظر گرفته شود.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه تصریح کرد:‌ افزایش سرمایه بانک‌های توسعه‌ای در اولویت است و ما از معاونت راهبردی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم تا در تأمین مالی با ما همکاری کنند و علاوه بر این از بانک مرکزی تقاضا داریم برای صندوق‌های پس‌انداز جدید نیز به ما مجوزهای لازم پرداخت شود و علاوه بر آن نیز لیزینگ مسکن نیز عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار