نوروزی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

220 هزار کودک یتیم دارای حامی شدند

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: 220 هزار کودک یتیم توسط 720 هزار خیر در قالب طرح اکرام ایتام حمایت می‌شوند.

رضا نوروزی مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح‌های حمایتی این سازمان از نیازمندان اظهار کرد: طرح اکرام با اولویت ایتام، کار ویژه ای است که با بهره‌گیری از معارف دینی  توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح اکرام ایتام یک طرح کاملاً مردمی است که قشری از مردم حمایت از فرزندان نیازمند جامعه را به صورت مادی و معنوی بر عهده می‌گیرند.

نوروزی با اشاره به ویژگی‌های مثبت این طرح گفت: زندگی کودکان در کنار خانواده از ویژگی‌های مثبت این طرح  و هدف از آن ایجاد بستری است که کودکان فقیر بتوانند در شرایط مساوی با دیگر افراد در جامعه حضور فعال داشته باشند.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد ادامه داد: با توجه به موفق بودن طرح اکرام ایتام، از حدود 3 سال گذشته طرح محسنین با هدف حمایت از کودکان نیازمند دارای سرپرست به اجرا درآمد.

وی گفت: در حال حاضر 220 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که حدود 720 هزار حامی با پرداخت ماهیانه بیش از 90 هزار تومان حمایت تمام آنها را تقبل کرده‌اند.

نوروزی در خصوص طرح محسنین نیز بیان کرد: 300 هزار کودک غیر یتیم در قالب طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از میان آنها حدود 40 هزار نفر آنها دارای حامی و 260 هزار نفر بدون حامی هستند.

وی در خصوص نحوه تحت پوشش قرار دادن ایتام افزود: خیرین با مراجعه به تمام دفاتر کمیته امداد و سایت این سازمان می‌توانند با انتخاب کودک مورد نظر  در هر شهری که مایل هستند اقدام به تحت پوشش قرار دادن ایتام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار