زنجان؛

صدور پروانه انتفاعی زنده گیری بلدرچین با تور و تیپچه در زنجان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از صدور پروانه انتفاعی زنده گیری بلدرچین با تور و تیپچه در سال94 با رعایت کلیه قوانین و مقررات شکار صید نسبت به در مناطق آزاد حوزه استحفاظی اداره کل استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هدف از صدور پروانه کمک به افرادی است که معیشت آنها به این امر وابسته است و دریافت کنندگان پروانه متعهد می گردند تا با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش و زیستگاههای طبیعی و شناسایی و معرفی متخلفین شکار و صید همکاری نمایند.

وی در ادامه افزود: بهای هر پروانه چهارصد هزار ریال می باشد که در مقابل فیش بانکی صادر می گردد و دارنده پروانه فقط مجاز است در هر مسافرت مبادرت به زنده گیری 5 قطعه بلدرچین با استفاده از تور و تپیچه بوده نماید و استفاده از سگ شکاری برای آنها ممنوع می باشد.

دکترمحمدپور در خصوص فصل مجاز صید و تاریخ صدور پروانه در مناطق اضافه کرد :فصل مجاز صید در مناطق سردسیر از تاریخ صدور تا پایان مرداد ماه سال جاری تعیین می گردد و در سال جاری در مناطق گرمسیری پروانه صادر نمی شود.

وی تصریح کرد:مناطق گرمسیر شامل استان های سیستان بلوچستان، هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و قسمتهایی از استان فارس و کرمان است و سایر استان ها و مناطق سردسیر محسوب می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهارکرد: صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی و غیره در دفا تر پستی سراسر استان برابر قرارداد منعقده و تفاهم نامه به عمل آمده با اداره کل پست استان زنجان انجام می پذیرد و متقاضیان با مراجعه به دفاتر پست نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز شکار پرنده (بلدرچین) اقدام نمایند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.