گفتگوی نماینده ویژه آمریکا با مقامات ترکیه در خصوص ائتلاف ضد داعش

بر اساس گزارشات انتظار می‌رود درنتیجه گفتگوهای نماینده ویژه آمریکا با مقامات ترک، ترکیه به ائتلاف ضد داعش بپیوندد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فرانس 24، به گفته منابع آگاه نماینده ویژه آمریکا برای ائتلاف ضد گروه تروریستی داعش سه شنبه برای ملاقات با مقامات ترکیه به آنکارا رفت. انتظار می‌رود پس از این جلسه ترکیه مداخله نظامی در سوریه را آغاز ‌کند.

یک مقام ترک در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ژنرال "جان آر. آلن" امروز در گفتگوهایش در آنکارا بر جنگ علیه گروه تروریستی داعش تمرکز خواهد داشت. با افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در شهر حلب در شمال سوریه، ترکیه برای مداخله در این جنگ آماده می‌شود.
 
آنکارا هفته گذشته نیروهای خود در مرزها را با استقرار تانک ها و موشک های ضدهوایی تقویت کرد. بر اساس گزارشات منتشر شده ترکیه قادر به تشکیل یک سپر نظامی گسترده در خاک سوریه است. این کشور همچنین می تواند حدود 1.8 میلیون پناهنده سوری را در خاک خود جای دهد.

این درحالی است که "احمد داووداغلو،" نخست وزیر ترکیه جمعه هرگونه مداخله فوری نظامی در سوریه را رد کرد. وی افزود در صورتی که امنیت کشورش به خطر افتد اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهد کرد. این کشور نگران تشکیل یک ایالت کرد در شمال سوریه و تحریک کرد های ساکن ترکیه است.

ترکیه تنها عضو ناتو است که بیشتر جمعیت آن مسلمان است؛ اما در ائتلاف ضد داعش شرکت نکرده و این مسئله موجب خشم واشینگتن شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار