آموزش عالی در هفته‌ گذشته؛

اجرای شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکترا از سال آینده/افزایش 15 درصدی شهریه ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد

شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکترا،افزایش 15 درصدی شهریه ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد، اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور و چند خبر دیگر از جمله اخبار مهم آموزش عالی در هفته گذشته به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکترا از سال آینده اجرا می‌شود، گفت: سالانه دوبار و در ماه‌های آبان و اسفند، آزمون سراسری شامل دروس زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه در هر گروه درسی برگزار می‌شود.

افزایش 15 درصدی شهریه ثابت ورودی‌های 94 دانشگاه آزاد

میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه طبق برنامه،سالانه چند درصد وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه کاهش پیدا می‌کند، افزود:طبق همین روند باید میزان وابستگی دانشگاه به شهریه تا سال 96، به 60 درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی،فناری،تجاری سازی،فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کسب شود.

وی گفت: افزایش 15 درصدی شهریه میانگین بوده و این میزان در برخی از واحدها مخصوصا مناطق محروم، کم تر است.

نتایج اولیه آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

محمدحسین پورکاظمی - رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: داوطلبان می توانند با ورود به سایت از نتیجه آزمون خود مطلع شوند در آزمون دستیاری دندانپزشکی تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۵۷۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. کارنامه و پاسخنامه داوطلبان بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار دارد و داوطلبان می توانند نمرات خود را مشاهده کنند.
 
معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اداره کل تبدیل می‌شود

طرح تجمیع معاونت‌ها در دانشگاه آزاد به سرعت در حال اجراست به طوریکه هر روز اخبار جدیدی از برکناری معاونان میرزاده به گوش می‌رسد. در روزهای گذشته معاون امور بین‌الملل و معاون آموزشی دانشگاه آزاد برکنار شدند و در روزهای آینده نیز قرار است ادامه طرح تغییرات ساختاری در این دانشگاه اجرا شود. بر این اساس قرار است معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز به اداره کل تبدیل شده و زیرمجموعه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی قرار بگیرد.

 نصیری قیداری از وزارت علوم رفت

در هفته گذشته محمد روشن جایگزین نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم شد.

همچنین در پی تغییر و تحولات در دانشگاه تهران، محمد نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه، تخشید را به عنوان رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی منصوب کرد.

پایان مهلت ثبت نام آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد

مهلت شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روز یکشنبه 21 تیرماه پایان می‌پذیرد و کارت شرکت در این آزمون از روز سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد‌گرفت.

موافقت با ارتقای رتبه 15 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد

جلسه هیات ممیزه دانشگاه آزاد با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و در این جلسه اعضای هیات ممیزه دانشگاه آزاد از مجموع 17 پرونده، با ارتقای رتبه 15عضو هیات علمی موافقت کردند همچنین با ارتقای رتبه یک پرونده به دلیل ضعف در مستندات پژوهشی مخالفت شد و پرونده دیگری نیز از جریان بررسی خارج و به جلسه بعد موکول شد.

بررسی بورسیه‌ها کارشناسانه و غیر سیاسی بود

سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در حضور اساتید دانشگاه‌ها در رابطه با بحث رسانه ای شدن بورسیه ها بوده است كه این موضوع براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب كاملاً صحیح است و در این مسیر به بورسیه ها ظلم شد و نباید این بحث رسانه ای می شد.

وظیفه اصلی انجمن های اسلامی داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است

وزیر علوم‌ در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت‌: وظيفه اصلي انجمن های اسلامی به واسطه داشتن پسوند اسلامی، داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است و با این مشخصه از انجمن های صنفی و تخصصی متمایز می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار