ارومیه؛

حضور 25 تیم ورزشی دانش آموزان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 25 تیم در رشته های والیبال، ژیمناستیک، تنیس روی میز و بدمیتون در در 2 گروه دختران و پسران در استان های فارس و آذربایجان شرقی با دانش آموزان سراسر کشور به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه شورای ورزش استان اظهار داشت: دراجرای برنامه های مختلف ورزشی هدف توسعه فعالیت های ورزشی در مدارس است.

وی افزود: 25 تیم در رشته های والیبال، ژیمناستیک، تنیس روی میز و بدمیتون در در دو گروه دختران و پسران در استان های فارس و آذربایجان شرقی با دانش آموزان سراسر کشور به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: در این دوره از مسابقات تنها دانش آموزان پایه های ابتدایی و متوسطه اول حضور دارند که تیم های اول این مسابقات در مسابقات جهانی دانش آموزی حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: المپیاد درون مدرسه ای بزرگترین تحول در ورزش مدارس بود که در آن بیش از 70 درصد دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

حسینی با بیان اینکه در طرح استعدادیابی شنا 4 هزار و 500 دانش آموزان شناسایی شد، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه برنامه های ورزشی آکادمی والیبال و بستکبال برای دانش آموزان راه اندازی و دانش آموزان علاقه مند غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 800 نفر درسطح استان در مسابقات ورزشی حضور داشتند، تصریح کرد: با مشارکت استاندار استان کاروان ورزشی امید در جهت تامین تجهیزات ورزشی راهی مدارس استان شد که در این طرح مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ادامه داد: همایش پیشکسوتان درس تربیت بدنی برای نخستین بار با حضور 400 فرهنگی درس تربیت بدنی برگزار شد.

وی از راه اندازی کانون های ورزشی در سطح استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار همزمان با آغاز به کار پایگاه های تابستانی در استان کانون های ورزشی در جهت استعدادیابی و سوق دانش آموزان به امر ورزش در 70 پایگاه و سالن ایجاد شد.

وی از برگزاری اولین همایش علمی ـ تخصصی تربیت بدنی با مشارکت دستگاه های ذی نفع همزمان با روز تربیت بدنی خبر داد و اضافه کرد: این طرح در چهار موضوع مدیریت ورزشی، فیزیولوژی و بیومکانیک ورزشی، رفتار حرکتی و آسیب شناسی ورزش و حرکات اصلاحی به مدت دو روز با حضور مهمانان وزارتی برگزار می شود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: کشور ، تربیت بدنی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.