در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

صرفه‌جویی 700 هزار میلیارد تومانی در صورت کاهش 20 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با صرفه جویی 20 درصدی ادارات در مصرف، حدود 200 مگاوات برق صرفه جویی می‌شود.

سیدمحمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح ساعت تهران در ادارات کشور که از 22 تیرماه اجرا می‌شود، گفت: این طرح نمادین که در دنیا نیز مورد استقبال است جنبه آگاه سازی داشته که ادارات با صرفه جویی 20 درصدی علاوه بر صرفه‌های اقتصادی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: تمام استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات از طرح ما اطلاع دارند و امیدواریم این طرح به نحو احسن اجرا شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دما و رطوبت طی روزهای گذشته استفاده از وسایل سرمایشی به میزان چشم‌گیری افزایش یافته که باعث افزایش میزان به ویژه در ساعات ظهرگاهی شده است.

وی با بیان اینکه ادارات حدود یک چهارم پیک مصرف را برعهده دارند، افزود: با صرفه جویی 20 درصدی ادارات در مصرف، حدود 200 مگاوات برق صرفه جویی می‌شود که این میزان به منزله یک نیروگاه 200 مگاواتی یا 160 بشکه نفت و یا 700 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه است.

هاشمی در خصوص برنامه‌های دیگر برای کاهش مصرف برق اظهار داشت: طرح‌های مختلفی برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی برای کاهش مصرف در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم همانند سال گذشته با همراهی خوب مشترکین روبه رو شویم.

وی همچنین اظهار داشت: پیک مصرف طی روزهای اخیر با افزایش مواجه بوده به گونه‌ای که از مرز 50 هزار مگاوات عبور کرده، این در حالی است که میزان مصرف برق در زمستان کمتر از 20 هزار مگاوات است.

وی گفت: افزایش شدت در مصرف برق تنها در 2 ماه از سال اتفاق می‌افتد و برای این زمان ساخت نیروگاه توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: ادارات سال گذشته در زمان پیک 1150 مگاوات مصرف داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار