شجاعت مدیریتی لازمه اجرای طرح تجمیع 2

دکتر مجتبی علوی فاضل، (طرح تجمیع) را نشان‌گر اعتماد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به مدیران استانی دانشگاه عنوان و تصریح کرد، این طرح بر اساس منافع و مصلحت های دانشگاه اجرا شده است.

مجتبی علوی فاضل  رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سعی شده ساختار سازمانی به گونه ای اصلاح شود که تعارضات درون سازمانی به حداقل ممکن برسد و ساختارهای تصمیم گیری موازی و متعدد کاهش پیدا کند.

 وی با اتشاره به این که این طرح بر اساس مصوبه شماره 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی شده ادامه داد: این طرح بر اساس مصوبه شماره 721‌، به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و لازم الاجراست.طرح تجمیع 2 بر اساس درک شرایط جدید دانشگاه آزاد اسلامی و با رویکرد روان سازی امور، چابک سازی سیستم، اصلاح فرآیندها، کاهش هزینه ها و تمرکز زدایی اجرا شده است. 

علوی فاضل گام نخست در این مسیر را «حذف روسای مناطق و دبیران منطقه» اعلام کرد: در گام نخست به جای 31 رییس منطقه، 11 نماینده تام الاختیار تعریف شد و ستادهای هماهنگی استان ها نیز اجرای وظایف دبیران منطقه را بر عهده گرفتند.

وی هم چنین اظهار کرد: ‌در گام دوم که از 24 خردادماه سال جاری اجرایی شد، علاوه بر تغییر در برخی ساختارها؛ پست نمایندگان تام الاختیار، معاونان هماهنگی استان ها و ستادهای هماهنگی حذف شد و دبیران هیات های امنای استان ها به عنوان روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و با تشکیلات محدود 2 تا حداکثر 6 نفره فعالیت خود را آغاز کردند. بنابراین ساختار مدیریت دانشگاه کوچک و مراکز موازی تصمیم گیری حذف شدند.

وی ادامه داد: در اوایل سال 92، دانشگاه آزاد اسلامی در سرتاسر کشور 31 رییس منطقه، 31 دبیر منطقه و دبیرخانه مناطق و 31 دبیر هیات امنای استانی داشت. تعارض بین این سه محل تصمیم گیری علاوه بر اتلاف وقت، افزایش بوروکراسی اداری و تعارضات درون سازمانی، نارضایتی مجموعه دانشگاه را نیز به دنبال داشت. از آن سو دانشگاه ملزم بود که مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کند بنابراین در دوگام، این اصلاحات در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شد.

فاضل  رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این نکته که «ما نمی توانیم مصلحت، دوام و آینده دانشگاه آزاد اسلامی را فدای سایر مصالح از جمله مصالح شخصی افراد کنیم» اذعان کرد: این امر طبیعی است که تغییرات ایجاد شده و حذف برخی مسئولیت ها، موجب دلخوری برخی افراد شود اما فراتر از این مسائل، در مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، مصالح کلان دانشگاه بر سایر مصالح ارجحیت دارد.


وی در پایان مطرح کرد: در اجرای این برنامه دکتر میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مصلحت دانشگاه را بر مصلحت افراد ترجیح داد و برخی از پست های سازمانی حذف و مسئولین برخی افراد کاهش یافت. البته این مساله نه تنها در استان ها رخ داد بلکه بر اساس مصوبه هیات امنای مرکزی، ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز دستخوش تغییراتی شد و تعداد معاونت ها از 15 به 9 عدد کاهش یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.