لاریجانی در صحن علنی مطرح کرد؛

بررسی رای‌گیری مجدد طرح استفساریه مربوط به تامین اجتماعی در هیئت رئیسه مجلس

رئیس مجلس شورای اسلام گفت: رای‌گیری مجدد طرح استفساریه مربوط به بازنشستگان کارگران مشاغل سخت هیئت رئیسه مجلس بررسی می‌شود.

بررسی رای‌گیری مجدد طرح استفساریه مربوط به تامین اجتماعی در هیئت رئیسه مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 تیرماه) به دلیل ابهاماتی که در رد طرح دوفوریتی استفساریه جزء 6 بند ب تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی وجود دارد، پیشنهاد داد تا این موضوع در هیئت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا در مورد رای‌گیری جداگانه کلیات و جزئیات طرح استفساریه مربوطه تصمیم‌گیری شود.

اما در ادامه احمد توکلی نماینده مردم تهران در تذکر آئین‌نامه‌آی خطاب به لاریجانی گفت: خواهش می‌کنم بار دیگر درباره این مصوبه رای‌گیری نکنید، زیرا یک امر جدیدی را پایه‌گذاری خواهیم کرد و امکان دارد روسای بعدی مجلس مانند شما نباشند و با اهداف دیگر این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه رای‌گیری‌ها برای اصل مطلب و پیشنهاد رد تفسیر کمیسیون و در استفساریه اگر اصل تفسیر رای نیاورد که فبها، اما اگر رای بیاورد و تفسیر کمیسیون رای لازم را نداشته باشد، آن زمان پیشنهادات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لاریجانی نیز در ادامه تاکید کرد: به دلیل پیچیدگی و تصور دوگانه نمایندگان نسبت به این استفساریه که برخی آن را در جلسه روز گذشته رای‌گیری را مربوط به کلیات دانسته و برخی دیگر رای را مربوط به جزئیات، لذا این موضوع را در هیئت رئیسه بررسی کرده و در جلسه بعد به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، استفساریه ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار