سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعي شهرداري تهران در هفته ایی که گذشت

خبرهای خوش رفاهی وگردشگری از سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعي شهرداري تهران

سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعي شهرداري تهران در هفته ایی که گذشت از افزایش مدد سراهای دائمی و تحت مراقب پزشکی قرار گرفتن زنان باردار کارتن خواب و فراخوان عضویت در دبیرخانه دانشجویی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سرپرست امور مددسراهاي سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعي شهرداري تهران در روزهای پایانی این هفته با اشاره به رویکرد جدید سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی پنج مددسرا در پهنه تهران و همچنین جانمایی دو مددسرا نیز برای زنان آسیب‌دیده در منطقه 17 و 21 که به زودی افتتاح می‌شود خبر داد شد .
اگرچه طی چندسال گذشته گسترش کمی مددسراها و افزایش ظرفیت در کنار بهبود فضاهای مددسراهانظر شهرداری تهران بوده است در سال 1391 شش مددسرای اضطراری در مناطق شکل گرفت این تعداد در سال 92 به نه مددسرای اضطراری و در سال 93 به هفده مددسرای اضطراری رسیداین مددسراهای اضطراری در کنار مددسراهای خاوران و بهمن که مددسراهای دائمی هستند به صورت فوریتی برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان شکل گرفت که در سال جاری با توجه به رویکرد جدید سازمان پنج مددسرا در پنج پهنه تهران (شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز) در کنار دو مددسرای دائمی خاوران و بهمن شکل گرفت.  
در این مددسراها خدمات اولیه درمانی و پزشکی به آسیب‌دیدگان ارائه می‌شودهمچنین در مددسراهای مربوط به زنان دستورالعملی برای ساماندهی این زنان و فرزندان همراهشان تهیه شده است. اگرچه سامانسرای لویزان تنها فضای نگهداری برای زنان آسیب‌دیده بوداما از این پس زنان آسیب‌دیده به این دو مددسرا که ظرفیت هر یک از آن صدنفر است نیزارجاع  داده می‌شوند.
در این هفته معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 3 درصد از 15 درصد از کارتن خواب‌های شناسایی شده توسط گشت شهرداری تهران را زنان باردار تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد تحت معاینه و مراقبت های پزشکی تا زمان وضع حمل قرار می‌گیرند.  پس از زایمان نیز نوزادان این افراد به شیرخوارگاه تحویل داده می‌شوند.
 
در بحث گردشگری هم که چند سالی است سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ورود پیدا کرده کارهای ارزشمندی ضورتگرفته اما این هفتهخبر هایی مبنی بر حمایت شهرداری تهران از ایده‌های برتر دانشجویی در حوزه گردشگری شنیده شد.
 این خبر که توسط معاون توسعه رفاه اجتماعی وامورگردشگردی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اعلام با عنوان فراخوان عضویت در دبیرخانه دانشجویی گردشگری تهران اعلام شده بود از تبدیل ایده‌های برتر دانشجویی به برنامه اجرایی و عملیاتی در حوزه گردشگری خبر داد. ای طرح که با هدف جلب مشارکت جوانان و دانشجویان شکل گرفته است، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و دانشجویان این اقدام صورت گرفته است در حقیقت این دبیرخانه اتاق فکر و محفلی برای ایجاد گفتگو در حوزه گردشگری در بین جوانان است.
نصیری معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری با بیان این مطلب  که در جشنواره ایده‌های برتر از ایده برتر دانشجویی تقدیر به عمل می‌آید، افزود: این دبیرخانه از دانشجویان رشته‌های مدیریت جهانگردی، مدیریت هتلداری، رسانه، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، زبان عربی، تاریخ، ادیان، زبانشناسی، هنرهای تجسمی و نمایشی، باستانی شناسی، جغرافیا، اقتصاد، مطالعات فرهنگی و قومی، بهداشت و درمان، کسب و کار، محیط زیست، معماری و طراحی، فناوری اطلاعات، نرم افزار، جامعه شناسی و تاریخ دعوت به عضویت به صورت داوطلبانه می‌کند.
گفتنی است: دانشجویان سایر رشته‌های تحصیلی که علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند، می‌توانند: درخواست خود را به همراه مشخصات به آدرس تلگرام:tehrangardi و به آدرس ایمیل: ssp@visitehran.comارسال کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار