آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عیدفطر:

سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد/ از حمایت دوستان خود در منطقه دست برنمی‌داریم

رهبر انقلاب تاکید کردند: با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.

با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کردبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله خامنه‌ای صبح امروز بعد از اقامه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) در جمع خیل عظیمی از مردم، سخنرانی کردند.

مشروح سخنرانی ایشان به شرح زیر است:


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

السّلام علیکم و رحمةاللَّه. الحمدللَّه ربّ‌العالمین، الحمدللَّه الّذى  خلق السّماوات و الارض  و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذین کفروا و ربّهم یعدلون. نحمده و نسبّحه و نتوب الیه و نصلّى و نسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فى الارضین.

 تبریک عرض میکنم [این‌] عید سعید را به همه‌ى شما برادران  و خواهران  و به ملّت عزیز ایران و به مسلمانان سراسر جهان. و شما نمازگزاران و خودم را توصیه میکنم به رعایت تقواى الهى، پرهیزکارى، مراقبت از نفس و دورى از گناه.

 ماه رمضان امسال به معناى واقعى کلمه، یک ماه مبارک بود؛ برکات الهى بر این ملّت فروبارید و نشانه‌هاى آن در روزه‌دارىِ روزهاى بلند و گرم، در محافل قرآنىِ گسترده‌ى در همه جاى کشور، در مجالس عظیم دعا و توسّل - که هزاران جوان و پیر و مرد و زن، دست تضرّع و دعا بلند میکردند، با خداى خود مخلصانه و خاشعانه سخن میگفتند - در انفاقها، در افطارى‌هاى گسترده‌اى که خوشبختانه چند سالى است رواج پیدا کرده است در مساجد، در معابر، در خیابانها، و بالاخره در راه‌پیمایى عظیم روز قدس [دیده شد]؛

اینها نشانه‌هاى رحمت الهى است؛ مردم روزه‌دارى که شب قبل را به‌مناسبت احیاء بیست‌وسوّم ماه مبارک رمضان و شب قدر تا صبح بیدارى کشیده بودند، در روز گرم تابستان، با زبان روزه در این راه‌پیمایى عظیم شرکت کردند. اینها است راه درست شناخت ملّت ایرن؛ این ملّت ایران است. این ملّت ایران است که ماه رمضان در محراب عبادتْ آن‌جور، و در صحنه‌ى مقابله و مبارزه‌ى با استکبارْ این‌جور، خود را عرضه میکند و نشان میدهد.

ملّت ما را از زبان مغرضِ دیگران نباید شناخت؛ ملّت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش، از این جلوه‌هاى عظیم باید شناخت؛ این است ملّت ایران. آنچه دشمن با فضاسازى سعى میکند از ملّت ایران نشان بدهد و بعضى کج‌فهم‌ها هم متأسّفانه همان را تکرار میکنند، انحراف و غلط است. ملّت ایران همان ملّتى است که ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در این ماه رمضان نشان داد.

ان‌شاءاللَّه امروز، همه‌تان کارنامه‌ى قبولى میگیرید؛ امروز ان‌شاءاللَّه به‌مناسبت عید، ملّت ایران کارنامه‌ى قبولى این عبادات را از منبع لطف و رحمتِ پروردگار خواهد گرفت؛ ان‌شاءاللَّه بعضى از شما علاوه‌ى بر کارنامه‌ى قبولى، جایزه هم میگیرید، درجه هم میگیرید، اعتلاى معنوى و روحى هم پیدا میکنید. شعارهاى ملّت ایران، نشان داد که جهت‌گیرى‌ها چیست؛ در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، فضاى کشور را تکان داد؛ مخصوص تهران و شهرهاى بزرگ هم نبود؛ همه‌ى کشور در زیر چتر این حرکت عظیم قرار گرفت.

 پروردگارا ! از ملّت ایران، به رحمت و لطف خود قبول بفرما؛ پروردگارا ! توفیقات خود، رحمت خود و الطاف بى‌پایان خود را بر این ملّت فرو ببار؛ پروردگارا ! شهداى عزیز ما را، امام بزرگوار را، همه‌ى کسانى که ملّت را در این راه کمک کردند و یارى کردند را ، مشمول رحمت و مغفرت خود قرار بده.

|خطبه دوم|

 بِسمِ‌اللَّهِ‌الرَّحمنِ‌الرَّحیمِ * وَالعَصرِ * اَنَّ الاِنسانَ لَفى خُسر * اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر( آیات 1 تا 3 سوره عصر)

 بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 و الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین، امیرالمؤمنین، و سیّدة نساء العالمین و الحسن و الحسین سبطى الرّحمة و امامى الهدى و علىّ بن الحسین زین‌العابدین و محمّد بن علىٍّ و جعفر بن محمّدٍ و موسى بن جعفرٍ و علىّ بن موسى و محمّد بن علىٍّ و علىّ بن محمّدٍ و الحسن بن علىٍّ و الخلف الهادى المهدى، حججک على عبادک و امنائک فى بلادک.

سلام و تحیّت و تبریک به همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار همراه با توصیه‌ى به تقوا، نخستین سخن ما در خطبه‌ى دوّم است.

حوادث منطقه‌ى ما در این ماه رمضان و قبل از آن، حوادث ناگوارى بود و هست؛ متأسّفانه دستهاى نامبارکى، ماه مبارک را براى بسیارى از مردم منطقه تلخ کرد. در یمن، در بحرین، در فلسطین، در سوریّه، بسیارى از مردم مسلمانِ مؤمن، به‌خاطر سیه‌کارى‌هاى دشمنان، روزهاى سختى را گذراندند و روزه‌هاى دشوارى گرفتند. همه‌ى این قضایا براى ملّت ما مهم است.

یک مسئله هم مسئله‌ى داخلى ما است که مسئله‌ى مذاکرات هسته‌اى است. چند نکته را در زمینه‌ى این مسئله لازم است عرض کنم. نکته‌ى اوّل تشکّر از دست‌اندرکاران این مذاکرات طولانى و نفس‌گیر است، رئیس جمهور محترم و بالخصوص هیئت مذاکره‌کننده که حقیقتاً زحمت کشیدند و تلاش کردند؛ چه این متنى که تهیّه شده است، در مجارى قانونى پیش‌بینى‌شده‌ى خود تصویب بشود و چه نشود، اجر آنها محفوظ است؛ این را به خود آن برادران هم از نزدیک عرض کردیم.

البتّه براى تصویب این متن، یک مسیر قانونىِ پیش‌بینى‌شده‌اى وجود دارد که باید این مسیر را طى کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءاللَّه. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقّت مصالح را - مصالح کشور را، مصالح ملّى را - در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خداى متعال هم ارائه بدهند.

نکته‌ى بعدى این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوّه‌ى الهى، اجازه‌ى هیچ‌گونه سوءاستفاده‌اى از آن داده نخواهد شد؛ اجازه‌ى خدشه‌ى در اصول اساسى نظام اسلامى به کسى داده نخواهد شد؛ قابلیّتهاى دفاعى و حریم امنیّت کشور، به فضل الهى حفظ خواهد شد، اگرچه میدانیم دشمنان بر روى این نقطه‌ى بخصوص، تکیه‌ى زیادى دارند. جمهورى اسلامى، در زمینه‌ى حفظ قابلیّتهاى دفاعى و امنیّتى خود - آن‌هم در این فضاى تهدیدى که دشمنان برایش به‌وجود مى‌آورند - هرگز تسلیم زیاده‌خواهى دشمن نخواهد شد.

 نکته‌ى بعدى این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید: از ملّت مظلوم فلسطین، از ملّت مظلوم یمن، از ملّت و دولت سوریه، از ملّت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛ [ اینها] همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

نکته‌ى بعدى این است که با این مذاکرات و با متنى که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییرى نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانى و منطقه‌اى مذاکره‌اى نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌اى نداریم؛ گاهى در موارد استثنائى مثل این مورد هسته‌اى، براساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردى بوده است که من در سخنرانى‌هاى عمومى قبلى به آنها اشاره کرده‌ام.

سیاستهاى آمریکا در منطقه با سیاستهاى جمهورى اسلامى ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایى‌ها حزب‌اللَّه را و مقاومت لبنان را - که فداکارترین نیروهاى دفاع ملّى در یک کشورند - متّهم به تروریسم میکنند، از این بى‌انصافى بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستىِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستى چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟ حالا موارد دیگر هم هست که من تفصیلش را میگذارم براى جاى دیگر.

نکته‌ى بعدى در مورد رجزخوانى‌هاى آمریکا در این چند روز است. در این چند روزى که از پایان این مذاکرات گذشته است، حضرات مسئولین آمریکایى - دولت مردانشان، دولت زنانشان - مشغول رجزخوانى‌اند، هر کدام با زبانى رجزى میخوانند. البتّه ما ایرادى به این کار آنها نداریم؛ مشکلات داخلىِ آنها، آنها را ناچار میکند که این رجزخوانى‌ها را بکنند که بله، ما ایران را سر میز مذاکره کشاندیم، ما ایران را تسلیم کردیم، ما مانع از سلاح هسته‌اى ایران شدیم، ما فلان امتیاز را گرفتیم و از این قبیل! خب، حقیقت قضیّه چیز دیگرى است.

میگویند ما جلوى سلاح هسته‌اى ایران را گرفتیم؛ سلاح هسته‌اى ایران، ربطى به گفتگوى با آمریکا و غیر آمریکا ندارد؛ خود آنها هم میدانند؛ گاهى هم اهمّیّت فتواى حرمت سلاح اتمى را بر زبان آورده‌اند؛ ما براساس حکم قرآن و شریعت اسلامى، تولید سلاح هسته‌اى و نگهدارى آن و به‌کار بردن آن را حرام میدانیم و به آن اقدام نمیکنیم؛ این هیچ ربطى به آنها ندارد، به این مذاکرات هم ربطى ندارد. آنها خودشان میدانند که این واقعیّت است - میدانند که آنچه مانع جمهورى اسلامى در زمینه‌ى تولید سلاح هسته‌اى است، تهدید و توپ‌وتشر آنها نیست؛ یک مانع شرعى است؛ اهمّیّت این فتوا را میدانند - درعین‌حال باز میگویند که ما بودیم [ که نگذاشتیم‌]؛ به ملّت خودشان راست نمیگویند، حقیقت را نمیگویند.

آنها درباره‌ى مسائل گوناگون دیگر، میگویند ما درباره‌ى صنعت هسته‌اى این‌جور کردیم، این‌جور گفتیم، ایران را تسلیم کردیم؛ تسلیم ایران را مگر به خواب ببینند. پنج رئیس جمهور دیگر [ آمریکا] از اوّل انقلاب تا امروز، در این آرزو که جمهورى اسلامى را تسلیم کنند یا مُردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم مثل آنها؛ شما هم این آرزو را هرگز به دست نخواهید آورد که ایران اسلامى را تسلیم کنید.

 یک نکته‌اى در خلال حرفهاى رئیس جمهور آمریکا در این چند روز وجود داشت و آن اعتراف به اشتباهات گذشته‌ى آمریکا بود؛ البتّه مشتى از خروار را ایشان گفت. اعتراف کرد که در بیست‌وهشتم مرداد، آمریکایى‌ها در ایران خطا کردند؛ اعتراف کرد که در کمک به صدّام حسین، آمریکایى‌ها خطا کردند؛ دو سه مورد را گفت، [ امّا] ده‌ها مورد را نگفت؛ ۲۵ سال حکومت ظالمانه و جائرانه‌ى پهلوى دوّم را نگفت؛ شکنجه‌ها، غارتها، کشتارها، جنایتها، فاجعه‌آفرینى‌ها، از بین بردن عزت ملّت ایران، لگدکوب کردن منافع داخلى و خارجى ملّت ایران را که به‌وسیله‌ى آمریکا انجام گرفت نگفت، تسلّط صهیونیست‌ها را نگفت، نابود کردن مسافرین هواپیماى مسافربرى را به‌وسیله‌ى شلیک موشک از دریا نگفت، و بسیارى چیزهایى دیگر؛ [ امّا] چند اشتباه را تکرار کرد.

من جمله‌اى را میخواهم ناصحانه به این حضرات بگویم: امروز شما بعد از گذشت سالهاى طولانى از بیست‌وهشتم مرداد یا از جنگ هشت‌ساله و دفاع جمهورى اسلامى، اعتراف میکنید که اشتباه کردید؛ من میخواهم بگویم الان هم دارید اشتباه میکنید، الان هم در جاهاى مختلف این منطقه و بخصوص نسبت به جمهورى اسلامى و ملّت ایران مشغول اشتباه هستید؛ چند سال دیگر یک کس دیگرى مى‌آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید، همچنان‌که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ میکشید؛ شما هم دارید اشتباه میکنید، بیدار شوید، از اشتباه خارج شوید، حقیقت را بفهمید. در منطقه اشتباهات بزرگى را دارند مرتکب میشوند.

 آنچه من به ملّت ایران میخواهم عرض بکنم [ این است‌]: جمهورى اسلامى به توفیق الهى و به حول و قوّه‌ى الهى، مقتدر و قوى است، روزبه‌روز هم قوى‌تر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رهبر ، نماز ، عید فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۴
درود بر مقام معظم رهبری، به وجود شما افتخار میکنیم،
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۴
خدا رو شکر رهبر چشم مردمو به حقیقت باز میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۴
جوابی روشن و قاطع به یاوه گویی های دولت امریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۴
لبیک یا صاحب الزمان، خدایا فرج آقا امام زمان رو برسون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۴
رهبر عزیزدوست داریم و خون خود را فدای تو می کنیم
کشور ما به حق است وتنها ندای دهنده حق روی زمین است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۴
لبیک یا امام خامنه ای و مرگ بر امریکا و اسراییل جعلی و کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۴
زنده باد رهبر فرزانه ایران...
Iran (Islamic Republic of)
sdr
۰۰:۳۶ ۲۸ تير ۱۳۹۴
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای. و ایده
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسین نیا
۲۲:۲۵ ۲۷ تير ۱۳۹۴
خونی که در رگماست هدیه به رهبر ماست
الهم عجل لولیکل فرج
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
گوش دادن به سخنرانی ایشون و حتی خوندن متن سخنرانی های ایشون آرامش خاصی بهم میده . خداروشکر به خاطر وجود همچین آقایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۴
چرا نظر موافقها فقط میزارین
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
خدا حفظشون کنه تمام هستی ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۰:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ای .مرگ بر آمریکا.مرگ بر انگلیس.مرگ بر منافقین و کفار.مرگ بر اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
بسیار محکم ودقیق و موشکافانه
خداوندا سایه ایشان را بر سرما حفظ بفرما
Iran (Islamic Republic of)
نوعی
۱۷:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
دست علی به همراهت رهبر عزیزم.
تا آخرین قطره خونمان را فدای حفظ آرمانها و اقتدار ایران اسلامی مان خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
جانم فدایت آقا
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۷:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۴
سلام عیدتان مبارک . از سخنان ایشان لذت بردم. با دل و جان از نظرشان حمایت میکنم.خدا نگهدارشان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۵ ۲۷ تير ۱۳۹۴
شاکریم خداوند رو بابت چنین رهبری.....
United States of America
adib
۱۵:۵۷ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ایی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۲۱ ۲۷ تير ۱۳۹۴
ما همه سرباز تو ايم خامنه اي گوش به فرمان تويم خامنه اي
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
رهبری یعنی همین ! سلام بر خامنه ای .
.
اللهم عجل لولیک الفرج و انصرنا علی قوم الکافرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
به حول و قوه الهي تا اخر ايستاده ايم و رهبر عزيزمان را تنها نخواهيم كذاشت. لبيك يا خامنه اي
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۲:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۴
درود به رهبر فرزانه، درود بر این سخنان حکیمانه.
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۲:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
درود به رهبر فرزانه، درود بر این سخنان حکیمانه.
-
ابوالفضل
۱۱:۵۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
اي رهبر آزاده ..آماده ايم آماده..
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
درود بر رهبر شجاع و فرزانه انقلاب امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
عشقم رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
سید مسلم
۱۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۴
فدای قلب پاکت یا مولا
Iran (Islamic Republic of)
ولایی
۱۱:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

دست خدا بر سر ماست / خامنه ای رهبر ماست ...


مرگ به شیطان بزرگ، آمریکا / مرگ بر اسرائیل / مرگ بر ضد ولایت فقیه / مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۴
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای. ...اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سرباز آقا
۰۱:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۴
سلام
ای کاش اینایی که منفی دادن یک لحظه به معنی این جمله فکر میکردن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ایی
Germany
مجتبی
۱۰:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۴
فدایی رهبریم
Netherlands
محمد رضا
۰۹:۴۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
صاعقه
۰۹:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
بخدا افتخار میکنم به داشتن چنین رهبری.