دعوت بسیج دانشجویی ۱۴ دانشگاه کشور از ظریف برای حضور در بین دانشگاهیان

بسیج دانشجویی ۱۴ دانشگاه کشور در نامه‌ای به وزیر امورخارجه کشورمان از وی درخواست کردند با حضور در میان دانشجویان متن جمع‌بندی مذاکرات وین را تشریح و بررسی کند.

دعوت بسیج دانشجویی ۱۴ دانشگاه کشور از ظریف برای حضور در بین دانشگاهیان
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان بسیج دانشجویی 14 دانشگاه کشور در نامه‌ای به وزیر امورخارجه کشورمان از وی درخواست کردند با حضور در میان دانشجویان ابعاد مختلف متن جمع‌بندی مذاکرات وین را بررسی کند.
 
در بخشی از این نامه آمده است: پس از 12 سال مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های بین المللی در روزهای گذشته این ماراتن 12 ساله به خط پایان نزدیک  گشت. مردم ایران در طول این سال‌ها هزینه‌ها و بهای فراوانی برای تثبیت اقتدار و حقوق خود پرداخته‌اند، این ملت عزیز تلخی تحریم‌های ناجوانمردانه را به جان خرید اما یک گام از حقوق خود عقب ننشست این ملت بزرگوار بارها از سوی قلدران بین المللی تهدید شد اما خم به ابرو نیاورد و از همه تلخ‌تر این که ملت شریف ایران برای تثبیت حقوق خود چند تن از مومن‌ترین نخبگان هسته‌ای را فدا نمود.
 
این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید تمامی ملت عزیز ایران و همچنین دانشمندان مومن و جوان هسته‌ای که با  تلاش خود قدرت چانه زنی مذاکره‌کنندگان را افزایش داده‌اند در رساندن موضوع هسته‌ای به این مراحل شریک می‌باشند.فرزندان بسیجی ملت شریف ایران در دانشگاه‌ها ضمن تشکر و قدردانی  و عرض خدا قوت به همه نقش آفرینان و جهادگران عرصه هسته‌ای در طول این سال‌ها، همچنین تیم مذاکره کننده فعلی برای همه کسانی که آرزو و عزم اعتلای ایران اسلامی را دارند آرزوی موفقیت می‌کند.
 
این دانشجویان در ادامه نامه خود با اشاره به متن 159 صفحه‌ای به عنوان متن نهایی توافق در رسانه‌ها آورده‌اند: آنچه که با بررسی‌های اولیه مشاهده می‌شود ،نقش پررنگ آژانس بین‌المللی است که طی آن بعضی از اقدامات طرف‌های غربی موکول به گزارش آژانس گردیده است که پس از راستی آزمایی آژانس، طرف غربی به تعهدات خود عمل نماید،که به طور مثال در بند مربوط به تحریم‌ها به آن اشاره شده و طبق آن اتحادیه اروپا پس از راستی آزمایی آژانس به اجرای تعهدات خود می‌پردازد. سوال آن است که در طی این سال‌های پر مناقشه هسته‌ای، آژانس بارها ثابت نموده است که هم استقلال رای ندارد و هم ناعادلانه عمل می‌کند و در مواقعی که تحت فشار قدرت‌های غربی قرار بگیرد رای و نظر باب میل آنها را صادر می نماید.
 
در پایان این نامه قید شده است: با توجه به موارد مذکور که نشان از وجود ابهامات متعدد برای جامعه نخبگانی است از حضرتعالی و تیم مذاکره‌کننده دعوت به عمل می‌آید تا با حضور در میان دانشجویان بسیجی به بررسی ابعاد مختلف این متن پرداخته شود تا با بررسی ابعاد مختلف این توافق در میان دانشجویان و نخبگان بتوان تصویری مشخص از آینده هسته‌ای کشور ترسیم کرد.
 
اسامی امضا کنندگان نامه:
 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج
بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان شمالی
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی
بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان
بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار