گزارش مشروح مراسم بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)/

رهبر معظم انقلاب اسلامی: حمله نظامی امروز از نظر آمریکایی‌ها یک اولویت نیست/ ایران در سیاست‌های منطقه حرف اول را می‌زند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کردند:‌ جمهوری اسلامی امروز در سیاست‌های منطقه حرف اول را می‌زند و در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می‌ایستد، با ظالم نمی‌سازد و از مظلوم دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بیست و پنجمین مراسم ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران،  با حضور رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از  مسئولان عالی قضایی، لشکری و کشوری آغاز شد.

**آغاز مراسم سالگرد امام خمینی(ره)

براساس این گزاش در حال حاضر مراسم با مداحی حاج "محسن طاهری" در حال برگزاری است و تا دقایقی دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدحسن خمینی" تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین بعد از سخنرانی وی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب سخنرانی خواهند داشت.

**حرم امام راحل مملو از عاشقان است

براساس گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ مرقد مطهر امام خمینی(ره) مملو از حضور گسترده عاشقانی است که به یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز رحلت ملکوتی ایشان از ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه 14 خرداد) به مرقد امام آمده‌اند.

براساس این گزارش مردم همانند سال‌های گذشته به هر صورتی که برایشان مقدور بوده و یا حتی پای پیاده و از مسافت‌های طولانی در قالب دسته‌جات عزاداری، خود را برای شرکت در این مراسم با شکوه به حرم امام خمینی(ره) رسانده‌اند.

برخی کاروان‌های پیاده روی شب گذشته و برخی نیز صبح امروز وارد حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی شده‌اند.

**حضور بیش از 400اندیشمند خارجی در مراسم

بیش از 400اندیشمند خارجی از 29 کشور جهان در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) حضور دارند و در سالروز ارتحال رهبر و مقتدای ایران اسلامی با مردم کشورمان همراهی می‌کنند.

این اندیشمندان از کشورهای اندونزی، بنگلادش، تایلند، ارمنستان، کویت، پاکستان، ژاپن، عمان، قزاقستان، آذربایجان، هند، سریلانکا، لبنان، افغانستان، عراق، نیجریه، سودان، سنگال، آفریقای جنوبی، الجزایر، مراکش، ترکیه، کرواسی، لهستان، سوئد، ایتالیا، صربستان، اروگوئه و آمریکا در این مراسم حضور دارند.

این میهمانان در سطوح مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی و دینی برنامه‌های متنوعی را طی چند روز گذشته داشته‌اند.

**کاروان‌های دانشجویی هم حضوری گسترده دارند

براساس این گزارش جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و تشکل‌های دانشجویی همچون انجمن اسلامی دانشجویان مستقل،‌ بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت به منظور شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی(ره) حاضر شدند.

همچنین کاروان بسیجیان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم شرکت کرده‌اند.

***سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره)

رهبرانقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی تاکید کردند: عرایضم را در این روز به یادماندنی در سه بخش عرض میکنم: بخش اول واقعیت مهمی درباره جمهوری اسلامی، بخش دوم توصیف کوتاهی از مکتب ماندگار امام و بخش سوم ۲چالش مهم سر راه ملت و نظام ایران.

حضرت آیت‌الله خامنه ای تصریح کردند:‌ اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود، بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمی‌شود و گسترش خواهد یافت.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی امروز در سیاست‌های منطقه حرف اول را می‌زند و در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می‌ایستد، با ظالم نمی‌سازد و از مظلوم دفاع می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کردند:‌ در مکتب امام قدرتی که از تغلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست، اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد و در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند،‌ اگر چنین کرد اسم او فتنه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: حمله نظامی امروز از نظر آمریکایی‌ها یک اولویت نیست، در عراق و افغانستان فهمیدند ضرر کردند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی: فقرا از نظر امام‌خمینی(ره) محترم بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدحسن خمینی" تولیت مرقد امام خمینی (ره) در بیست و پنجمین سالگرد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بنده در صدد هستم متناسب با نامگذاری سال امروز به اهداف امام اشاره کنم، گفت یکی از اهداف امام رفع محرومیت از جامعه اسلامی،‌ مسلمانان جهان و مردم ایران بود.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار