فیات کرایسلر در آستانه پرداخت جریمه 105 میلیون دلاری

شرکت خودروسازی فیات کرایسلر به دلیل رعایت نکردن قوانین امنیتی آمریکا در آستانه جریمه 105 میلیون دلاری قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ شرکت فیات کرایسلر اتومبیلز به تازگی یک میلیون و 400 هزار خودرو را به دلیل احتمال هک شدن فراخوان کرد و به همین دلیل در معرض جریمه شدن از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قرار گرفته است. 

مقامات آمریکایی این نقص را خلاف قوانین امنیتی این کشور دانسته‌اند و ممکن است جریمه‌ای 105 میلیون دلاری برای شرکت فیات کرایسلر در‌نظر بگیرند. فیات کرایسلر به غیر از مشکل هک شدن مدل "جیپ چروکی اس یو وی" با مشکل دیگری هم در مدل‌های قدیمی‌تر مواجه است، بطوریکه محور عقب 1.56 میلیون دستگاه جیپ به مخزن بنزین فشار وارد می‌کند و احتمال نشت بنزین از مخزن وجود دارد. باوجود اینکه مقامات فیات کرایسلر این نقص را نیز پذیرفته‌اند؛ تاکید کردند فقط حاضر به تعمیر این خودروها هستند و آنها را از مالکان بازخرید نمی‌کنند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پیش‌تر شرکت هوندا را به دلیل فراخوان گسترده در ماجرای نقص کیسه هوا 70 میلیون دلار جریمه کرده بود و هیچ بعید نیست فیات کرایسلر نیز مجبور به پرداخت جریمه شود.

فیات کرایسلر پیش از این به دلیل تاخیر برای فراخوان خودروهای مشکل‌دار خود بوسیله اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا جریمه شده بود. این شرکت اعلام کرده با وجود این که اطمینان دارد خودروهای مربوطه به استثنای خودرو هک شده هیچ مشکل امنیتی ندارد، برای جمع‌آوری آن‌ها فراخوان خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار