در نشست مطبوعاتی مشترک:

ظریف: وزرای فرانسوی اواخرتابستان به ایران می آیند/فابیوس: حامل دعوت رسمی روحانی به فرانسه ازطرف رئیس جمهور کشورم هستم + فیلم

ظریف به سفر هیأت سطح بالای اقتصادی فرانسه در پایان تابستان به ایران اشاره کرد و گفت: امروز نیز فابیوس با چند تن از وزرا به ایران آمده است.

ظریف: وزرای فرانسوی اواخرتابستان به ایران می آیند/فابیوس: حامل دعوت رسمی روحانی به فرانسه ازطرف رئیس جمهور کشورم هستمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود اظهار داشت: ایران و فرانسه سابقه‌ای دیرینه روابط دوجانبه دارند و علیرغم فراز و نشیب‌های سال‌های اخیر، امیدواریم از این به بعد به سمت روابط جدی‌تر و قوی‌تری حرکت کنیم.

ظریف در ادامه گفت: امروز بحث‌های خوبی در مورد پیگیری روابط دوجانبه داشتیم و با اجرای برجام، زمینه برای همکاری گسترده‌تر در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود. در آینده نزدیک سفر هیئت بلندپایه اقتصادی فرانسه به ریاست یکی از وزرای این کشور را به ایران خواهیم داشت.

ظریف از گسترش گفتگوهای سیاسی بین دو کشور خبر داد و گفت: در حوزه هسته‌ای نیز دارای روابط دیرینه هستیم که اجازه می‌دهد فرانسه یکبار دیگر در صنعت هسته‌ای ایران حضور گسترده‌تری داشته باشد.

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که سفر فابیوس به ایران زمینه گسترش روابط و رفع سوءتفاهم‌ها را مهیا کند.

ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص دستاوردهای سفر منطقه‌ای خود نیز، گفت:‌بحث‌های خوبی برای همکاری منطقه‌ای در مبارزه با افراط و تروریسم را شروع کردیم و خوشحالیم که همه در این موضوع هم‌نظر هستند.


"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: حامل دعوت رسمی روحانی به فرانسه ازطرف رئیس جمهور کشورم درماه نوامبر هستم.

وی اتومبیل‌سازی، محیط زیست و کشاورزی را از جمله زمینه‌های همکاری خواند و افزود: در ماه سپتامبر دو وزیر کشاورزی و شیلات و بازرگانی در قالب هیأتی به ایران خواهند آمد.

فابیوس همکاری موزه «لوور» پاریس با ایران را نیز از دیگر زمینه‌ها خواند و افزود: توریست‌های فرانسوی مایل هستند که از شهرهای زیبای شما دیدار کنند. این از سرگیری روابط باید همچنین به منطقه و بین‌الملل نیز سرایت کند که به آقای روحانی و‌ آقای ظریف در زمان ناهار در این خصوص صحبت خواهم کرد.

وی ایران را یک کشور بانفوذ در منطقه خواند و گفت: فرانسه نیز همینطور است و ما در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دارای علایق مشترکی هستیم. ما علاقمند به صلح و ثبات در منطقه می‌باشیم.

فابیوس معنای توافق هسته‌ای را صلح و ثبات در منطقه و محیط بین‌الملل خواند و یادآور شد: این فقط یک توافق فنی نیست بلکه برای ثبات است.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی در خصوص ذهنیت ایرانیان نسبت به نقش فرانسه در زمان مذاکرات هسته‌ای گفت: شنیده‌ام که یک ذهنیت از فرانسه در افکار عمومی ایران به وجود آمده است. در جایگاهی نیستم که نسبت به این ذهنیت اظهار نظر کنم. ایرانیان از تاریخ فرانسه برداشتی عالی دارند و ما روابط خوبی در گذشته داشتیم و دو کشور تمدن بزرگی هستند.

فابیوس با اشاره به استقلال فرانسه که یکی از 5 عضو دائم شورای امنیت است، خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها این احساس را در قلب‌شان دارند و می‌دانند که ما میراث‌دار انقلاب کبیر فرانسه هستیم و اصول ما نظیر آزادی، برابری و برادری تمام دنیا را چرخیده است و نقشی نیز در یکسری وقایع تاریخی در ایران داشته است.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: درباره توافق هسته‌ای باید بگویم که ما ساعت‌ها و ده‌ها روز با یکدیگر مذاکره کردیم. گفته شده که فرانسه در گروه 1+5 موضع سختی داشته اما فرانسه در مسیر و مواضع خود استمرار داشته و یک موضع محکم و سازنده داشتیم.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


برچسب ها: ظریف ، فابیوس ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
باسلام.امیدواریم دولت ومجلس عملکرد دولت فرانسه بیاد داشته باشند ودرانعقاد قراردادها این مسایل مد نطر قرار دهند
United States of America
محسن
۲۰:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
آقای فابیوس دشمنی لجوج و پر رو
حالاهم آمده اند اجناس باد کرده درانبارهایشان را به ایران بفروشند، و تولید کننده ایرانی را ازبین ببرند !
این دشمن بانقاب جدیدآمده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من نباید خیلی زود به فرانسه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
لعنت بر فابیوس که برای جیب خودش اومده به ایران
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۶:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
شاید پشیمان شده!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۴:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
به جنایات این آقا اعتراض داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسوچ
۱۲:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
به جان مامانت اگر راست بگویید اگر از حرفات یک کلمه راست باشد خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
ظريف جان هواست باشه اين آقا ناقل ايدزه
آخرین اخبار