وزیر صنعت، معدن و تجارت:

موانع صادراتی برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی برطرف خواهد شد/ تولیدکنندگان همت کنند

نعمت زاده گفت:ما به دنبال توسعه صادرات هستیم و آنها می‌توانند با هدف توسعه صادرات در زمینه‌های مختلف همچون توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

موانع صادراتی برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی برطرف خواهد شد/ تولیدکنندگان همت کنندوزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همایش اقتصادی که در وین برگزار شد گفت: این کنفرانس از ماه‌ها قبل در راستای توسعه روابط اقتصادی ایران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی شده بود و بعد از توافق ایران با 1+5 این همایش برگزار شد.

وی افزود: دستاورد این کنفرانس مثبت بود و تقریبا همه کشورهای عضو برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کردند. 

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در این همایش ایران سیاست‌های جدید خود را برای همکاری و توسعه روابط خود با کشورهای اروپایی تشریح کرده ،گفت:  در این همایش اعلام کردیم که مبنای ایران مانند گذشته این نیست که درهای کشور را برای ورود کالاهای خارجی باز کند بلکه به دنبال سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در زمینه‌هایی است که کشور به آن احساس نیاز کند.

وی افزود: ما به دنبال توسعه صادرات هستیم و آنها می‌توانند با هدف توسعه صادرات در زمینه‌های مختلف همچون توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این همایش بانک‌های اتریشی و اروپایی همکاری مجدد خود را با ایران بعد از رفع تحریم اعلام کردند.

وی خبر خوشی را به فعالان صنعت،‌ معدن و تجارت داد و گفت: موانع صادراتی برای تولیدکنندگان کالاهای صادراتی برطرف خواهد شد و تولیدکنندگان باید همت کنند کالاهای مورد نظر بازارهای غربی را تولید و صادر کنند.

نعمت‌زاده افزود: اگر صادرات را رونق دهیم تولید هم شکوفا خواهد شد و شرایط اشتغال‌زایی به تدریج مطلوب و جوانان ما در عمران و آبادی کشور سهیم خواهند شد.

وی همچنین در خصوص سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی اروپایی در ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت های تولیدی آلمانی اتوبوس و کامیون با ایران همکاری داشته است دوباره فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و بالاخص در طراحی و ساخت موتورهای پایه گازسوز اتوبوس‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تولید خودروهای سواری، شرکت‌های خودروسازی که تا به حال با آنها همکاری نداشیم فراهم کردن شرایط بازرگانی و تجاری برای سرمایه‌گذاری آنها در ایران زمان‌بر خواهد بود ولی گزینه‌های مختلفی مطرح است که ما مذاکرات را برای ورود آنها به ایران ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۱:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
واردکننده وصادرکننده درایران سود رادر خرید زمین وملک میداند چونکه مالیات نداشته وسوددارد
آخرین اخبار