بیرجند؛

مرکز بیماران رادیوتراپی بیرجند تجهیز خواهد شد

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از اختصاص ۵۰ درصد هزینه تأمین برق مرکز رادیوتراپی بیرجند خبر داد و گفت: وزیر بهداشت و درمان موافقت لازم به منظور تجهیز مرکز بیماران رادیوتراپی را اعلام کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ سید رضانیری در نشست صمیمی با اعضای مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی در بیرجند، روند اجرای پروژه احداث مرکز بیماران سرطانی و رادیوتراپی بیرجند را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه به همت خیرین و باتوجه به وجود حدود 5 هزار بیمار سرطانی در خراسان جنوبی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و وزیر بهداشت و درمان نیز موافقت لازم را با تأمین تجهیزات این مرکز را داده‌اند.

وی از اختصاص 50 درصد هزینه تأمین برق مرکز رادیوتراپی بیرجند خبر داد و گفت: مردم سرمایه این کشور هستند و باید از تمامی امکانات و تمام برای خدمت به مردم استفاده کرد.

وی مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی را از مجموعه‌های پرتلاش در کشور اعلام کرد و یادآور شد: این مجمع بیشترین تعداد اعضای هیأت امنای خیرین سلامت در بین سایر استان‌های کشور را دارد.

وی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی امتحان خود را در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی به‌خوبی پس داده اند.

نیری با بیان اینکه در حال حاضر در حاشیه تهران منطقه‌ای با تعداد 700 هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی ندارد، گفت: باید تلاش کنیم از این فرصت عمر برای رفع مشکلات و درد و رنج مردم تلاش کنیم.

وی همچنین از ساخت بیمارستان "سل" در شهرستان زابل خبر داد وافزود : این بیمارستان برای جلوگیری و پیشگیری از بیماریهای واگیردار در حال ساخت است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامتکشور از وجود 58 هزار روستا در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: تاکنون به 50 هزار روستای کشور سفر داشته‌ام و با مشکلات مناطق مختلف کشور آشنایی دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایران، کشوری آزاد، آباد و مستقل است، گفت: خیلی از کشورهای همسایه همین امکاناتی که در ایران وجود دارد را برخوردار نیستند و شاهد هستیم کشورهای همچون ترکیه، عراق و افغانستان بیماران خود را برای درمان به ایران اعزام می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران سرطانی رفع می‌شود، گفت: وزیر بهداشت و درمان اخیرا با درخواست دانشگاه‌ علوم پزشکی بیرجند برای تجهیز مرکز رادیوتراپی بیرجند موافقت کرده است.

سید محمود حسینی از اجرای پروژه احداث مرکز بازتوانی قلب و عروق در بیمارستان ولیعصر(عج) خبر داد و اظهار کرد: اعتبار این مرکز توسط دکتر کاظم قائمی یکی از خیرین و از اعضای مجمع خیرین سلامت استان تأمین و ساخته خواهد شد.

وی همچنین یکی از مشکلات فعلی مرکز رادیوپراتی بیرجند را تأمین برق پروژه اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بدلیل نبود برق در این ساختمان نمی‌توانیم سیستم شتاب‌دهنده را نصب و راه‌اندازی کنیم؛ برای تأمین برق این مرکز به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
 
انتهای پیام/ی
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.