فانی خبرداد:

اجرایی شدن نظام 3-3-6 برای همه دوره‌ها در سال تحصیلی جدید/ساماندهی نیروی انسانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام 3-3-6 برای همه دوره‌ها در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، فانی وزیر آموزش و پرورش در سی دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن تبریک توافقات هسته‌ای و با تاکید بر اینکه تلاش نمایندگان جمهوری اسلامی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت و مجلس نسبت به این پیروزی بوده است، گفت: این سران در حمایت از نهاد آموزش و پرورش نهایت تلاش را دارند و این حمایت‌ها پشتوانه بزرگی برای آموزش و پرورش است، بویژه درحال حاضر در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم. 

وی افزود: معلمان ستون فقرات آموزش و پرورش هستند و هر توفیقی در این نهاد مرهون تلاش معلمان است. روسای مناطق به عنوان لایه اجرایی نقش کلیدی در این قضیه دارند از این منظر این اجلاس بسیار پر اهمیت است. 

فانی اشاره کرد: بیشترین تلاش بر این است که با همکاری دولت و ملت بتوانیم در یک برحه زمانی معقول فوریت و وضعیت معیشتی معلمان را مورد توجه و باز سازی قرار دهیم. 

اولویت‌های ویژه آموزش و پرورش
فانی افزود: با توجه به اجرای برنامه ششم توسعه و تاکید دکتر نوبخت  بر این مساله تدوین برنامه‌های آموزش و پرورش بسیار مورد توجه است که برای این برنامه‌ها پیش‌نیازهای آن باید رعایت شود، در واقع نقطه عزیمت سند تحول 131 راهکار است که در نقشه راه پیش‌بینی شده است.

فانی از دیگر محورهای پیش روی آموزش و پرورش به مهر 94 اشاره داشت که در این زمان نظام 3-3-6 برای همه دوره‌ها اجرایی می‌شود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی هم در سال 94 -95 حساسیت بالایی دارد و افزود: در این سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان هیچ خروجی نخواهد داشت. 

فانی تصریح کرد: علاوه بر توجه به نیروی انسانی، مشکل فضاهای آموزشی را هم مورد توجه بسیار قرار دادیم.

 وزیر آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌ها به متولی معلمین اشاره داشت که با پیگیری آموزش و پرورش این طرح در 27 اسفند 93 به تصویب رسید و سعی بر این است که از طریق شورای توسعه مدیریت به تصویب نهایی برسد و رتبه بندی در تابستان تکمیل و احکام آن از یک مهر صادر شود. 

فانی همچنین به تاکید بر سیاست های 5 گانه ساماندهی نیروی انسانی توسعه مشارکت، تمرکز زدایی، عملیاتی بودن بودجه و ارتقای مدیریت آموزشگاه‌ها به مانند سالهای پیش تاکید داشت. 

وی توسعه عدالت آموزشی را هم مورد توجه قرار داده و اظهار داشت :در مقاطع مختلف تحصیلی این توسعه اجرایی شده و 110 مدرسه تک دانش‌آموزی داشته‌ایم . 

فانی از تاکید بر اجباری کردن دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه برای همه دانش‌آموزان خبر داد.

 همچنین وزیر آموزش و پرورش به این نکته توجه داشت: با توجه به آموزش های همگانی انجام شده از سوی یونسکو به عنوان پیشرو در این زمینه معرفی شده ایم. 

وی گفت: کلید توسعه پایدار در گرو آموزش است و توجه به این مهم برای همه کشورهای دنیا روشن شده است . 

وزیر آموزش و پرورش از توسعه عدالت توازن رشته‌ها و شاخه های تحصیلی سخن گفت و تاکید داشت که این موضوع بسیار پر اهمیت است. 

وی توسعه بی‌ثباتی آموزشی را در دستور کار آموزش و پرورش قرار داد و تاکید کرد: با توجه به اندوخته‌های کسب شده می‌توان این تجربیات را به سایر کشورها ه ویژه کشورهای منطقه منتقل کنیم.

فانی از محورهای دیگر این اجلاس را نقش آموزش و پرورش در وظایف دولتها دانست. 

وی به این موضوع تاکید داشت که دانش‌آموزان باید مسائلی مانند محیط زیست، آموزش شهروندی، بهداشت و سلامت، استفاده بهینه از انرژی را در کنار دروس موجود بیاموزند. 

وی در پایان به برنامه ریزی برای تحول یادگیری و یاددهی و پژوهش محور شدن آموزش دانش‌آموزان، اشاره کرد و گفت: به کارگیری فناوری‌های نوین و آماده سازی نیروی انسانی در این خصوص کمک کننده است. 

وی توجه به نخبگان و استعدادهای برتر آن بسیار مورد توجه قرار داد.  


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار