قم؛

برگزاری همایش ملی فقه هنر در حوزه تخصصی دین

دبیر اجرایی همایش فقه هنر از برگزاری دومین همایش ملی در حوزه تخصصی دین با حمایت نهادهای علمی و حوزوی خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام مهدی همازاده با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی  فقه وهنر گفت: اولین همایش فقه هنر با نام قرآن کریم و هنر در سال ۹۲ برگزار شد واز ۲۵۰ مقاله  در ان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این همایش در واقع دومین همایش دو سالانه دین و هنر است که در حوزه تخصصی نسبت فقه و هنر برگزار می‌شود .

دبیر اجرایی همایش فقه هنرتاکید کرد:هر تصمیمی که در نهادهای تصمیم ساز درباره هنر گرفته شود باید پشتوانه فقهی آن حل شده باشد بگونه ای که تمامی ابهامات ان ازبین برود.

وی هدف برگزاری این همایش را اینگونه بیان کرد:برسی متون فقهی در زمینه های مختلف که بتوانیم برداشت درستی را در تمامی موضوعات داشته باشیم. 

دبیر اجرایی همایش فقه هنردر خصوص جزییات همایش گفت: غیر از شعر و ادبیات که می‌توانیم بگوییم به طور مجزا در زمان ائمه هم هنر بوده، بقیه مواردی که امروزه وجود دارد درزمان ائمه به عنوان یک هنر به آن نگاه نمی‌شد واین در راستای موضوعاتی است که قرار است در خصوص ان صحبت کنیم.

حجت الاسلام همازاده  با بیان اینکه هنر نیاز به کاوش جدید برای استنباط فقهی داردافزود:قبل از اسلام و حتی زمان ائمه تجسم معنا و واگویی هنرمند در قالب حجم و تصویر وجود نداشته و موسیقی هم کارکرد و موضوعیت امروز را نداشته است.


دبیر علمی همایش فقه هنر با ابراز خرسندی خاطرنشان کرد: موضوع این همایش با شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگی عمومی و با مراجع معظم مطرح شد که حمایت خوبی از این همایش کردند.

وی در پایان گفت: همایش بعدی نیز در سال ۹۶ با نام حکمت هنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: قم ، برگزاری ، همایش ، ملی ، فقه ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.