یاسوج؛

پرداخت پنج برابری سرانه بخش درمان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 93 سرانه درمان استان 26 میلیارد تومان بوده که نزدیک به پنج برابر بابت سطح یک نظام ارجاع و پزشک خانواده پرداخت شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید یدالله حسینی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم، حضور دائمی پزشکان در بیمارستان در سطح کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد پزشکان به صورت مقیم در بیمارستان ارائه خدمت می‌کنند و خدمات با کیفیت بهتری ارائه و میزان رضایت‌مندی بیماران از خدمات‌دهی بهتر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی و استقرار پزشک زنان و زایمان ترویج یافته است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوان خدمات با کیفیت بهتر و بیشتری ارائه کرد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تمامی مراکز درمانی استان ماما، پزشک، خانه پزشک داریم که با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد ماندگاری بهتر پزشکان شدیم و خانه‌های بهداشت خدمات پزشکی بهتری به بیماران خود ارائه می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هیچ بیماری نباید برای خدمات‌دهی به خارج از بیمارستان ارجاع داده شود تنها در صورتی که خدمتی ناقص باشد بیمار از طرف بیمارستان ارجاع داده می‌شود تا بیمارستان هزینه آن را پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در نیمه دوم سال 93 تمامی بیمارانی که به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند خدمات لازم را از بیمارستان‌ها دریافت کردند.

وی بیان کرد: سرانه درمانی در حوزه روستاها در گذشته 21 هزار و 500 تومان بوده و الان به 96 هزار و 500 تومان رسیده که افزایش هفت برابری داشتیم.

حسینی، سرانه درمان قبل از سال 92 کهگیلویه و بویراحمد را پنج میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته سرانه درمان استان 26 میلیارد تومان بوده که نزدیک به پنج برابر بابت سطح یک نظام ارجاع و پزشک خانواده پرداخت کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد، کل هزینه‌ سال گذشته استان در بخش‌های طرح تحول نظام سلامت، ارتقاء نظام ارجاع و پزشک خانواده را 85 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار برای خدمات‌دهی مطلوب به بیماران به مراکز درمانی خصوصی و دولت پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را 820 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد بیمار شامل 19 هموفیلی، 222 دیالیزی، 273 تالاسمی، 88 نفر پیوند کلیه و 218 نفر «ام.اس» است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه هزینه درمانی بیماران خاص در سال، 36 میلیارد ریال است، گفت: سرانه درمانی هر بیمار خاص در سال قریب به چهار میلیون و 300 هزار تومان است.

حسینی در پایان ارائه خدمات بستری و سرپایی بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد را رایگان دانست و گفت: خدمات دارویی آن‌ها رایگان بوده به جز بیماران «ام.اس» که 10 درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.