افرندنیا: «معمای شاه» تصویرگری تاریخ تحریف نشده معاصر است

ورزی در این مجموعه تمام شخصیت‌ها را گام به گام بر اساس واقعیت‌ها پیش برده است.

کاظم افرندنیا بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود و جزئیات آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مجموعه‌ی «معمای شاه» نقش تیمسار حسن طوفانیان را ایفا می‌کنم که قرار بود ادامه دار باشد اما بنا به دلایلی این طور نشد. تیمسار طوفانیان در اداره ارتش مسئول خرید اسلحه‌های شاهنشاهی از دیگر کشورها از جمله اسرائیل بوده است. قصه تیمسار طوفانیان داستان سران ارتش و مخالفت‌های آنان در زمان پهلوی را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این کار حدود 2 الی 3 ماه با گروه همکاری داشته‌ام و فعالیت من نزدیک به دو سال پیش بوده است.

افرندنیا اظهار داشت: ویژگی اصلی مجموعه «معمای شاه» این است که روایت تاریخ در تصویر تحریف نشده و حرکت تمام شخصیت‌ها در سریال، گام به گام، به شکل مستند و واقعی و به کاراکتر‌های اصلی بسیار نزدیک بوده است.

وی افزود: ورزی در این مجموعه حرکت تمام شخصیت‌ها اعم از روحانی، مذهبی، سیاسی و حکومتی را گام به گام و بر اساس واقعیت‌ها پیش برده است.

بازیگر فیلم «سفید» گفت: کار در آثار تاریخی بسیار سخت است. شناخت کاراکتر موردنظر برای بازیگران و نحوه قرار گرفتن بجای آن سختی‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال در کار «کلاه پهلوی» من به سراغ کتاب‌های تاریخی مختلفی رفتم و آنها را مطالعه کردم. بنابراین شناخت کاراکتر تاریخی بسیار دشوار بوده و در هر زمان برای ایفای نقش آن باید با مطالعه دقیق آن را شناخته و دنبال کرد.

وی در مورد کار با محمدرضا ورزی عنوان کرد: کار با ورزی بسیار عالی بوده است. آقای ورزی انسانی فهیم هستند که شناخت بسیار خوبی روی تاریخ دارند. این موضوع بسیار مهم است که سازنده یک کار شناخت کافی و درستی روی شخصیت‌های یک کار داشته باشد. آقای ورزی چه با تاریخ گذشته (دوران زره و شمشیر) و چه با تاریخ معاصر، آشنایی کاملی دارد. وی بسیار خوب، بازیگران را توجیه می‌کرد و در مورد شخصیت و نقشی که قرار بود ایفا کنند، آگاهی‌های لازم را می‌دادند.

وی بیان کرد: از بین فیلم‌هایی که تا به حال کار کرده‌ام به فیلم «سفیر» علاقه‌مندم، چرا که برای آن مورد تشویق قرار گرفتم.

افرندنیا در پایان اظهار داشت: برای ساخت کارهای تاریخی زخمت بسیار زیادی کشیده می‌شود و مردم ما هنوز به کارهای تاریخی و تماشای آن گرایش دارند. امیدوارم مردم استقبال خوبی از این سریال بکنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار