80 درصد عفونت‌های روده‌ای با آب و غذای آلوده در ارتباط است

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که حدود 80 درصد عفونت‌های روده‌ای به ویژه در فصل تابستان به نوعی با آب و غذای آلوده در ارتباط است.

مهدی ذوالقدر، کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: درصد بالایی از بیماری‌های عفونی در تابستان به دلیل بی‌توجهی به بهداشت فردی و گروهی بروز می‌کند و در بین افراد مبتلا همه نوع گروه سنی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در ایام تعطیلات تابستان اغلب افراد جامعه حداقل یک بار به مسافرت می‌روند و در حین مسافرت یا پس از بازگشت از مسافرت، یک یا چند نوع اختلال یا بیماری را برای خود به سوغات می‌آورند.

ذوالقدر با بیان اینکه عفونت‌های روده‌ای و انگلی در بین مسافران تابستانی و حتی سایر افراد جامعه به وفور مشاهده می‌شود، تأکید کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که حدود 80 درصد عفونت‌های روده‌ای به ویژه در فصل تابستان به نوعی با آب و غذای آلوده در ارتباط نزدیک است و کودکان بیشتر دچار این نوع عفونت‌ها می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه عادت دارند که میوه‌ها را نشسته مصرف کنند که این موضوع موجب ابتلای آنها به بیماری‌های عفونتی شده و دل درد، دل‌پیچه، اسهال و استفراغ از علائم مهم این بیماری‌ها هستند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه در فصل تابستان باید مراقب عوارض و بیماری‌هایی نظیر اسهال و وبا بود، یادآور شد: البته شیوع وبا در کشورمان کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، در عین حال باید همچنان مراقب این بیماری بود.

وی افزود: در مقابل اسهال شیوع گسترده‌ای در بین مردم دارد و به ویژه کودکان در فصل تابستان در معرض خطر این بیماری قرار دارند و در مواردی مشاهده می‌شود که یک کودک در فصل تابستان تا حدود پنج مرتبه به اسهال دچار شده است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اغلب موارد اسهال با درمان به موقع و مراقبت به طور کامل بهبود می‌یابند، ولی اگر یک کودک به دفعات دچار اسهال شود و بیماری او در مواردی تشدید شود، در آن صورت این بیماری خطرناک شده و می‌تواند حیات کودک را نیز تهدید کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، روده ، انگل ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار