حسینیان در تذکر شفاهی:

هیئت رئیسه باید از حیثیت مجلس دفاع کند

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر از عملکرد ناعادلانه هیئت رئیسه مجلس نسبت به اعتراضات نمایندگان در مجلس انتقاد کرد.

هیئت رئیسه باید از حیثیت مجلس دفاع کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحن علنی امروز دوشنبه 19 مرداد ماه روح‌الله حسینیان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: من به نحوه مدیریت مجلس اعتراض دارم زیرا مدیریت با نمایندگان عادلانه برخورد نمی‌کند.

حسینیان بیان داشت: امروز صبح 4 نفر نمایندگان موافق و مخالف صحبت کردند اما قبل از صحبت‌هایشان تذکری را هم دادند که هیچ کس اعتراضی نکرد که چرا تذکر در چارچوب دستور نیست.

وی ادامه داد: اما همین که کوچک‌زاده و یا رسایی تذکر می‌دهند ریاست مجلس حمله کرده و نمی‌گذارند حرفی زده شود. 

نماینده تهران تأکید کرد: بالاخره ما حرف داریم و چرا با ما اینطور برخورد می‌کنید، اگر به این نتیجه رسیده‌اید که مخالفان از قرارداد حرفی نزنند یک ماده واحده تنظیم کنید و مقداری هم چسب بگیرید تا ما حرفی نزنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 گفت: طبق قانون اساسی این حق نمایندگان است که وزیری را استیضاح کنند اما در جریان استیضاح‌ها هم هیئت رئیسه غربالگری می‌کند و اجازه مطرح شدن برخی استیضاح‌ها که حتی 80 امضا دارد را نمی‌دهد.

حسینیان بیان داشت: این مدیریت ما را به تنگ می‌آورد و روزی حرفی می‌زنیم که باعث ناراحتی همه می‌شود، هیئت رئیسه و به ویژه رئیس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع کند.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور سابق اعلام کرد که مجلس در رأس امور نیست و همه حمله کردند و یکی از سوالاتی بود که رئیس جمهور سابق را به مجلس کشاند اما امروز رئیس جمهور دولت یازدهم مجلس را به کناری کشیده و اجازه حرف اینگونه صحبت‌ها در مورد مذاکرات را نمی‌دهد و به جای اینکه لایحه‌ای را بفرستد ایستاده و هیئت رئیسه هم این امر را توجیه می‌کند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار