باهنر در پاسخ به تذکر حسینیان:

مجلس می‌تواند دولت را به صدور لایحه "برجام" موظف کند

نائب رئیس مجلس گفت: اگر مجلس به این نتیجه برسد که دولت باید برجام را بصورت لایحه ارائه کند، دولت موظف به انجام آن خواهد بود.

مجلس می‌تواند دولت را به صدور لایحه به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحن علنی امروز دوشنبه 19 مرداد ماه محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر روح‌الله حسینیان اظهار کرد: اینکه یکی از نمایندگان در رابطه با مخالفت و یا موافقت ثبت نام کند و بعد با استفاده از این فرصت تذکری ارائه کند خلاف آیین نامه است و می‌خواهیم که این امر را رعایت کنید.

وی ادامه داد: اما اینکه چرا برخوردهای متفاوتی انجام می‌شود بنده این سخن را قبول دارم.
نائب رئیس مجلس بیان داشت: رسایی بعنوان مخالف وقت گرفته بود اما متن صحبت‌هایشان بیشتر تذکر بود و تنها یک جمله در رابطه با مخالفت دستور صحبت کرد پس حداقل ظاهر آیین نامه را نمایندگان رعایت کنند.

باهنر تأکید کرد: تردیدی در اینکه مجلس در رأس امور قرار گرفته وجود ندارد و این امر مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری است و از اصول متعدد قانون اساسی هم روشن است که مجلس در رأس امور قرار دارد.

وی در ادامه افزود: اینکه این برجام باید به صورت لایحه به مجلس آورده شود بحث‌های متفاوتی مطرح شده و اکنون حقوقدانان و کارشناسان در حال بررسی هستند و قطعا اگر مجلس به این نتیجه برسد که دولت برجام را بصورت لایحه ارائه کند دولت موظف به انجام این کار خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار