مالکیت بلامعارض اراضی دانشگاه آزاد

در دوره ی مدیریت جدید مجوزی برای شروع پیمانکاری و عملیات عمرانی و یا تداوم امور عمرانی سابق روی اراضی که محل اختلاف هستند، وجود ندارد.

دکتر علیرضا مصدق مشاور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمامی اراضی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی شروع به عملیات عمرانی کرده است مالکیت بلا معارض دانشگاه آزاد را دارد و جزئیات این اراضی باید از طریق معاونت عمرانی اقدام شود که در حوزه املاک و مستقلات است، اما در حال حاضر در دوره جدید مدیریت دکتر میرزاده ، مجوزی برای شروع پیمانکاری و عملیات عمرانی و یا تداوم امور عمرانی سابق روی اراضی که محل اختلاف و یا مسئله‌ای باشد، وجود ندارد.

وی بیان کرد: البته ممکن است عده‌ای حتی به املاک دانشگاه که سند قطعی و بلا معارضش بنام دانشگاه است مدعی شوند، اما درحال حاضر مدعی که دلیلی بر مالکیت  داشته باشد یا سبقه‌ی تصرف داشته باشد به هیچ وجه وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: این زمین ها مجوزهای خود را دریافت کرده‌اند و همه اراضی دارای مجوز از مراجع ذی‌ربط هستند و این مجوز از شهرداری گرفته شده و این اراضی دارای سند مالکیت هستند و این سند مالکیت به شهرداری ارائه شده و مراحل قانونی را طی کرده و مجوز مورد نظر را گرفته است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مدعی کسی است که دلیلی بر مالکیت دارد و صرفا یک ادعا ممکن است وجود داشته باشد اما داشتن یک مالکیت محکمه پسند باعث می شود که ما مالکیت فرد را به صورت احتمالی موجه بدانیم، به هیچ وجه از طرف کمیسیون معاملات دانشگاه، مجوزی به آن داده نمی‌شود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار