بذرپاش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جزئیات برنامه کاری کمیسیون ویژه بررسی برجام/ اقدام مجلس با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ خواهد بود

یک عضو کمیته ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: ممکن است در حین بررسی برجام قوانینی را تصویب کنیم که ضرورت برجام را تضمین کند.

جزئیات برنامه کاری کمیسیون ویژه بررسی برجام/ اقدام مجلس کاملا با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ خواهد بودمهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با جزئیات برنامه کاری کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: بررسی جزئیات و کلیات برجام از همین روز جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته آینده جلسات بررسی برجام با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود، افزود: در جلسات آتی کمیسیون ویژه برجام همچنین ترکیب هیئت رئیسه مذکور مشخص می‌شود.

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه احتمال چند نوبته شدن بررسی برجام در مجلس وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر زمان کمی برای بررسی برجام در مجلس داریم. 

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه از نخبگان زیادی برای حضور در جلسات بررسی برجام دعوت خواهد شد، تأکید کرد: فعالان در حوزه نظامی، هسته‌ای، نخبگان دانشگاهی از جمله مهمترین مدعویین جلسات بررسی برجام خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه کمیته ویژه برجام، جزئیات برجام را رصد خواهد کرد، متذکر شد: بررسی جزئیات برجام به معنی تصویب بند به بند برجام نیست و وقتی جزئیات بررسی شد یک تصویر شفاف از برجام به مجلس ارائه می‌شود که نهایتا مجلس بتواند تصمیم درستی درباره برجام بگیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: همچنین زمانبندی بررسی برجام در اولین جلسه بررسی مشخص خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه عجله‌ای در بررسی برجام نداریم افزود: فرصتمان برای بررسی برجام کم است و ممکن است یک الی یک ماه و نیم در رابطه با برجام فرصت داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شوری اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ممکن است در حین بررسی برجام، اجرای برجام نیازمند تصویب قوانین جدید باشد، گفت: ممکن است اجرای برجام نیازمند وضع فکت‌شیت‌های مختلف در قالب قانون باشد که مطمئنا این موضوع یکی از وظایف مهم کمیسیون ویژه قلمداد خواهد شد.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: ممکن است در حین بررسی برجام قوانینی را تصویب کنیم که ضمانت برجام را تضمین کند تا از این طریق امکان انحرافات طرف مقابل را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه قالب پیشنهادات در رابطه با تضامین برجام از سوی کمیته ویژه مطرح خواهد شد، تأکید کرد: پیشنهادات مذکور ممکن است در قالب فکت‌شیت، قوانین جدید و یا اصلاح قوانین گذشته باشد.

بذرپاش در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جمع بندی مجلس در رابطه با برجام باید به شورای عالی امنیت ملی ارسال شود و یا خیر گفت: جمع بندی مجلس به شورای عالی امنیت ارسال نمی‌شود چرا که شورا باید وظایف خود را در قبال برجام انجام دهد، منتهی باید گفت که مجلس با شورا در بررسی برجام هماهنگ گام برمی‌دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت درخصوص تصمیمات مجلس نهایتا تصمیم‌گیری خواهد کرد و یا خیر گفت: خیر. مجلس طبق ماده 77 قانون اساسی مسئول تصویب برجام است منتهی اقدامات مجلس کاملا با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار