افشای فساد اخلاقی صلح‌بانان سازمان ملل این بار درآفریقای مرکزی

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی بار دیگر به سوء‌استفاده جنسی متهم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز؛ حدود یک هفته پیش و در پی متهم شدن تعدادی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای مرکزی( مینوسکا) به سوء استفاده جنسی، فرمانده جدیدی برای این نیروهای صلح بان انتخاب شد؛ اما روز گذشته سه نفر دیگر از نیروهای سازمان ملل متحد به تجاوز متهم شدند.

"بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل، 12 اوت (22 مرداد) جرایم صورت گرفته بوسیله نیروهای حافظ صلح را به سرطان تشبیه کرد.
یک هفته پس از آن، اتهام تجاوز دیگری از سوی این نیروها فاش شد. 

"وانیا میستراچی،" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، در این باره گفت: این اتهامات جدید از سوی 3 زن جوان مطرح شده است که بوسیله 3 نیروی صلح بان بین المللی در جمهوری آفریقای مرکزی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. خانواده این قربانیان 12 اوت این اتهامات را به اطلاع فعالان حقوق بشر رساندند. 

سازمان ملل متحد بلافاصله تحقیقات در مورد اتهامات تجاوز و قتل نسبت داده شده به صلح بانان را آغاز کرد. در همان روز "باباکارگای،" فرمانده صلح بانان بین المللی، ناچار به استعفا شد. 
سه مورد تجاوز اخیر در بامباری صورت گرفته است. سازمان ملل متحد ملیت متهمان را اعلام نکرد؛ اما به گفته برخی منابع احتمالا این متهمان اهل کنگو هستند. زیرا نیروهای جمهوری دموکراتیک کنگو در بامباری مستقر شده‌اند. 

برخی کارشناسان معتقدند در این باره باید محتاطانه عمل کرد. ممکن است این شرایط چالشی از سوی قدرت‌های محلی باشد. 
ژنرال "دومینیک ترنکان،" فرمانده نیروهای فرانسوی در سازمان ملل ، می گوید دولت حدود 2 یا 3 سال به این منطقه دسترسی نداشت بنابراین نمی‌توان مسئله صحنه سازی را رد کرد. حضور صلح بانان سازمان ملل متحد قدرت‌های محلی را به شدت آزار می‌دهد.

جمهوری آفریقای مرکزی ده روز مهلت دارد تحقیقات در این زمینه را آغاز کند. در غیر این صورت سازمان ملل متحد مسئولیت تحقیقات را برعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار