تبریز؛

ایران ظرفیت مرجعیت علمی در منطقه را دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران ظرفیت مرجعیت علمی در منطقه را دارد و در حال حاضر نیز در رتبه های برتر منطقه ای هستیم و رتبه اول دانش آموختگان را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ لاریجانی، در نشست تخصصی مسئولان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: جایگاه ایران در اجزای مختلف نوآوری در میان 143 کشور جهان رتبه 120 را داریم و این در حالی است که از نظر رتبه های تعداد دانش آموختگان وضعیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: در نقشه جامع علمی کشور به پایه گذاری نظام ملی نو آوری آموزش است و با مروری به روش شناسی به آموزش پزشکی بسته های لازم تهیه شده است.

لاریجانی یادآور شد: آمایش سرزمینی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که تمرکز زدایی در زمینه های آموزشی در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 80 درصد مرگ و میر های کشور از بیماریهای غیر واگیر دار است گفت: نمی توانیم به این امر بی اعتنا باشیم و بر همین اساس 11 محور و بسته تهیه شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: برنامه های راهبری تهیه شده و مدلی که ارائه شده به سازماندهی بسته های عملیاتی منجر می شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بسته های نظارتی و ارزیابی بر سیستم اجرایی حاکم است تا این فرایند به خوبی اجرا شود و باید بتوانیم به آینده و سهم مطلوبی در بحث آموزشی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: در دوران پسا تحریم به بین المللی سازی آموزش پزشکی توجه خواهیم کرد تا به تحول اساسی در زمینه آموزش پزشکی برسیم و شرایط تحول کشور را داشته باشیم.

لاریجانی افزود: باید کسانی را تربیت کنیم که شرایط کشور را درک کرده و به هویت ملی توجه داشته و عرق ملی داشته و با نگاه اخلاق گونه در مسیر اهداف کشور حرکت کند.

وی یادآورشد: سیاست های 12 گانه آموزش با بسته های مختلف از جمله عدالت آموزشی تدوین شده و هر کدام از این بسته ها سیستم نظارتی را نیز با خود دارند.

لاریجانی تحقق مرجعیت علمی در منطقه را یادآور شد و گفت: باید به سیستم دانشگاه به عنوان یک مجموعه واحد نگریسته شود و باید به مرجع علمی منطقه برسیم و این در حالی است که از نظر تولید علم در منطقه اول هستیم و می توانیم در زمینه مرجعیت علمی منطقه نیز اول شویم.

وی افزود: ایران در محور توسعه 40 ساله اخیر فراز و فرودهای بسیاری داشته است و در زمینه های مختلف علمی در جهان رتبه های 17 تا 24 را داریم و این برای کشوری که سالها در تحریم بوده جایگاه مناسبی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اخلاق محوری در دانشگاه ها بسیار مهم است ، افزود: امیدواریم برنامه های کلی به تحول در حوزه آموزشی به صورت موثر و مفید منجر شود.

وی گفت: امیدواریم مهر ماه امسال رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی را راه اندازی کنیم و در کنار آن به آموزشهای مجازی نیز اهمیت دهیم.

صومی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست آموزش را زیر بنای مهم توسعه خواند و گفت: در حال حاضر نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو 5 دانشگاه برتر کشور بوده و دو نفر از اساتید این دانشگاه جزو 100 استاد برتر کشور می باشند.

صومی بیان کرد: تحقق دانشگاه نسل سوم یک ضرورت مهم است و این امر با تاکید بر آموزش میسر می شود و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به همراه تدبیر مسئولان کشوری به دنبال تحول زیر ساختی هستیم.

وی گفت: تصمیمات در حوزه آموزش اگرچه دیر بازده است اما نتایج مهمی در بلند مدت به جای خواهد گذاشت و انسانهای بزرگی در اثر تربیت صحیح به جامعه تقدیم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: رسیدن به جایگاه برتر دانشگاه ربع رشیدی همانند دوران گذشته نه تنها امکان پذیر است بلکه می توانیم چندین ربع رشیدی های بسیاری بسازیم.

وی عنوان کرد: در مسیر آموزش علوم پزشکی مسیر مهمی در پیش رو داریم که باید به جایگاه برتر و سازنده برسیم.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.