سالاری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

اتفاق نظر اصلاح طلبان بر ریاست مسجد جامعی

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: مسجد جامعی کارنامه موفقی در سال اول ریاست شورا داشته است که اصولگرايان هم بر این امر صحه می گذارند.

ریاست فعلی اعتقادی به تغییر ساختار ندارد/ اتفاق نظر اصلاح طلبان بر مسجد جامعیمحمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اصلاح طلبان بر گزینه مسجد جامعی اتفاق نظر دارند گفت: «مسجد جامعی» کارنامه بسیار خوبی در سال اول ریاست شورا داشته است اصولگرايان نیز این امر را تایید می کنند از این روی بر مسجد جامعی اتفاق نظر داريم. 

وی ادامه داد: شورا در سال اول هئیت رییسه ای و جلسات آن منظم بود اما این موضوع امسال کمرنگ شده است، البته اطلاع دقیقی هم ندارم چراکه از فراکسیون اصلاح طلبان در هئیت رییسه حضور ندارد و در مواقعی که در این خصوص از سوال می پرسیم پاسخ شفافی نمی شنویم، اصولگرايان نیز این امر را تایید می کنند. 

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی بابیان اینکه شورا نهاد اجتماعی است تاکید کرد: اصولگرايان و اصلاح طلبان اعتقاد دارند که شورا نهاد اجتماعی بوده و بهتر است از هر دو گروه در ترکیب هئیت رییسه حضور داشته باشند، برای نایب رییسی دوره اول با وجود آنکه گزینه اصلاح طلبان «حکیمی پور» بود اما به نایب رییس فعلی رای دادیم، با وجود آنکه اعتقاد به ظرفیت بالای اصلاح طلبان داریم اما نگاه اجتماعی را در شورا لحاظ کردیم.

سالاری با اشاره به اهمیت بعد نظارتی شورا تاکید کرد: در نطق پیش از دستور و به صورت هشدار بیان کرده ام اما به دلیل محدودیت زمان، چالش ها به طور کامل مطرح نشد، اعتقاد دارم به جای جلسات بیشتر برای بررسی طرح ها و لوایح باید به اصلاح ساختار شورا بپردازیم. 

سالاری در پایان گفت: در حوزه نظارتی به لحاظ ساختاری مشکل داریم این در حالی است که ریاست فعلی اعتقادی به تغییر ساختار ندارد در صورتی که در دوره اول شاهد تغییر ساختارهای جدی بودیم به طوریکه کمیسیون هفتم تخصصی دولت با پیشنهاد ریاست شورا و فراکسیون  اصلاح طلبان برای بررسی چالش های کلانشهر تهران و سایر کلانشهر ها با حضور یازده وزیر و عضویت ریاست شورا و شهرداری ایجاد شد ودر آن سند جامع مدیریت شهری مورد بررسی قرار می گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار