اصفهان؛

افزایش سطح زیر کشت گلخانه ای استان اصفهان به 3 هزار هکتار تا سال 1400

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان سطح گلخانه‌های استان اصفهان در سال 1400 به 3 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

افزایش سطح زیر کشت گلخانه ای استان اصفهان به 3 هزار هکتار تا سال 1400به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت‌الله قاسمی در نشست خبری که به مناسبت اعلام طرح‌های قابل بهره برداری جهاد کشاورزی استان در هفته دولت برگزار شد، با اشاره به بهره برداری از 173 طرح کشاورزی با اعتبار 477 میلیارد ریال در هفته دولت در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: این تعداد طرح زمینه اشتغال یک هزار و 329 نفر را به صورت تثبیت شغل و ایجاد فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد طرح، 80 عدد در بخش آب و خاک و امور مهندسی، 24 طرح در بخش تولیدات دامی، 18 طرح در بخش تولیدات گیاهی، 22 طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، 17 طرح در بخش عشایر، 5 طرح صنایع کشاورزی، 4 طرح تعاونی روستایی و 3 طرح تحقیقات کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سمیرم با 16 طرح پیشتاز طرح‌های قابل بهره برداری جهاد کشاورزی استان در هفته دولت است، ادامه داد: تیران و کرون، شهرضا، کاشان و اصفهان در رده‌های بعدی به ترتیب با 15 و 12 طرح قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 25 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری از طرح‌های کشاورزی استان اصفهان طی 2 سال گذشته از محل اعتبارات دولتی بوده و بقیه آن را تسهیلات بانکی و خود آورده‌های شخصی تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: طی این دو سال کل اعتبارات بخش کشاورزی یک هزار و 784 میلیارد تومان بوده است که یک هزار و 397 طرح در قالب این اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

قاسمی با اشاره به انجام فعالیت‌های مناسب در راستای بهبود شرایط محصولات کشاورزی و تامین مواد غذایی و ایجاد امنیت غذایی در کشور و استان اصفهان ابراز داشت: البته باید یادآور شوم که دولت تدبیر و امید زمانی کشور را در دست گرفت که تراز تجاری کشور منفی بود و دولت در حال رساندن تراز به صفر و شیب مثبت است.

وی استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان با توجه به شرایط بحران کم آبی موجود را ضروری دانست و اضافه کرد: بر این اساس در نظر داریم در سال جاری 4 میلیون هکتار از اراضی کشور به این سیستم آبیاری تجهیز کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با اشاره به توسعه گلخانه‌های استان با توجه شرایط بحران کم آبی امروز در استان اظهار داشت: از این رو بر اساس برنامه ساله قصد داریم تمام سبزی‌جات و صیفی‌‌جات استان اصفهان را با استفاده از کشت گلخانه‌ای تولید کنیم که از سال جاری این طرح آغاز می‌شود.

وی میزان گلخانه‌های ایجاد شده در استان طی 30 سال گذشته را یک هزار و 252 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس این میزان سطح گلخانه‌های استان در سال 1400 به 3 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

قاسمی در ادامه با تاکید بر اینکه برخلاف عقاید برخی از مسئولان تنها 58 درصد از آب‌های سطحی و زیر زمینی استان اصفهان صرف تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود، افزود: البته اثبات این اظهار نظر نیاز به فعالیت‌های زیادی دارد اما با انجام تحقیقات محلی و میدانی در سطح استان به میزانی کمتر نیز دست یافته‌ایم.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: جهاد ، کشاورزی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.