گفتگوی تلفنی کری و لاوروف درخصوص مبارزه با داعش

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی درخصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه، گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی روز شنبه درخصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه تلفنی گفتگو کردند.

براساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: در جریان این گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد، لاوروف و کری به ویژه در مورد جنبه های مختلف اوضاع سوریه و نیز اهداف مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در مورد همکاری مسکو و واشینگتن برای حمایت از تلاش های سازمان ملل با هدف ایجاد روند سیاسی در سوریه تبادل نظر کردند.

دو طرف در مورد ادامه گفتگوهای تنگاتنگ برای حل بحران سوریه توافق کردند. مناقشه سوریه از سال 2011 تا کنون بیش از 240 هزار کشته برجا گذاشته و نیمی از مردم این کشور را مجبور به فرار کرده است.

طی هفته های اخیر رایزنی های دیپلماتیک برای یافتن راه حل بحران سوریه شدت گرفته است که از این میان می توان به ملاقات غیر منتظره اوایل اوت (مرداد ماه) وزرای خارجه روسیه، عربستان و آمریکا در دوحه اشاره کرد.

سپس وزرای امور خارجه ایران و عربستان به مسکو رفتند و پس از آن نمایندگان گروه های مختلف سوری از جمله مخالفان در تبعید، مخالفان در داخل و مخالفانی که دمشق با آنها مسامحه می کند، عازم روسیه شدند.

جان کری در این تماس تلفنی درباره سوریه با لاوروف بحث و تبادل نظر کرد. کری مراتب نگرانی واشینگتن را از گزارش هایی که از افزایش تحرکات نظامی روسیه در سوریه حکایت دارند، به همتای روسی خود ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: اگر این گزارش ها صحت داشته باشند، چنین اقدام هایی، ناآرامی را در سوریه تشدید می کنند و موجب افزایش تلفات در میان مردم بی گناه این کشور می شوند.

کری به لاوروف هشدار داد تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه ضمن افزایش شمار آوارگان، خطر رویارویی با ائتلاف ضد داعش را در این کشور به همراه دارد. همچنین، دو طرف توافق کردند بحث و تبادل نظر بر سر جنگ در سوریه را همین ماه در نیویورک ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
مردم دنیا میدانند این گروههاساختگی است و علت آن راهم میدانند
آخرین اخبار