تشدید طرح برخورد با اتباع غیرمجاز در استان مرکزی ‌

‌معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از تشدید طرح برخورد با اتباع غیر مجاز در این استان خبر داد.

‌به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "سیداحمد خسروی" با اشاره به برنامه‌ریزی پلیس استان در جمع‌آوری و اجرای طرح اتباع خارجی غیرمجاز گفت: برابر مفاد قانونی هریک از اتباع خارجی برای ورود و اقامت و خروج از ایران باید اجازه ماموران مربوطه ایران را تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: از آنجاکه تعدادی از افراد تبعه دیگر کشورها بدون مجوز و به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در کشور و به تبع آن در استان اقامت کرده و مشغول به کار هستند، پلیس استان بنا بر قانون، جمع‌آوری اتباع غیرمجازی که بدون کسب مجوز وارد استان می‌شوند را در دستور کار قرار داده است.

‌سرهنگ خسروی ادامه داد: در این طرح با افرادی که بدون داشتن روادید و دریافت مجوز از وزارت امور خارجه وارد کشور شده و در سطح استان مشغول به کار یا تردد می‌شوند، یا افرادی که تبعه کشور خارجی بوده و مجوز اقامت در شهرستانی را کسب کرده و بدون هماهنگی از آن شهرستان خارج شده و در شهرستان دیگر مشغول بکار می‌شوند، برخورد خواهد شد.

‌معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پلیس استان در اجرای این طرح، برخورد قانونی با کارفرمایانی است که اقدام به استفاده غیرمجاز از تبعه کشورهای خارجی می‌کنند که لازم است کلیه کارفرمایان در بکارگیری اتباع خارجی موارد قانونی را رعایت کنند.

‌این مقام انتظامی ادامه داد:‌ هرگاه یکی از موانع مذکور در ماده قانونی که در قانون اساسی ذکر شده زمان ارایه روادید بر ماموران محرز شده و یا بعداً مشخص شود، ماموران مربوطه می‌توانند از دادن اجازه توقف دائم یا موقت خودداری کنند و یا اجازه‌های صادره را ملغی کنند که در هریک از موارد فوق پس از لغو مجوز صادره که در حال حاضر توسط نیروی انتظامی اجرایی می‌شود، شخص خارجی از ایران اخراج خواهد شد.

‌وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر پلیس مهاجرت و گذرنامه در سطح استان‌ها از جمله این استان بر اساس همین مواد قانونی نسبت به جمع‌آوری و طرد اتباع خارجی غیرمجاز از سطح حوزه استحفاظی اقدام می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار