تهدید رژیم صهیونیستی به تخریب 17000 خانه در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی در ادامه ساخت‌ و سازهای غیرقانونی خود قصد دارد 17000 خانه را در کرانه باختری تخریب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد 17000 خانه را در کرانه باختری تخریب کند. بیشتر این خانه‌ها در زمین‌های متعلق به فلسطینیان قرار دارند که رژیم صهیونیستی به طور غیرقانونی آنها را اشغال کرده است. 

در این گزارش آمده است، این اقدام، فقر و سرگردانی فلسطینی‌های ساکن در آن منطقه را تشدید خواهد کرد 

بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه (OCHA)، از سال‌ 1988 (1377) تا 2014 (1393)، اداره عمران رژیم صهیونیستی دستور تخریب 14000 ساختمان فلسطینی‌ها را در کرانه باختری صادر کرد. این ساختمان‌ها، خانه‌های فلسطینی‌ها، سرپناه‌ها و حتی محل نگهداری حیوانات آنها را شامل می‌شود. رژیم صهیونیستی در این منطقه کنترل امنیت و مدیریت امور زمین‌ها را در دست دارد.

حدود 4500 ساختمانی که دستور تخریب آنها صادر شده، متعلق به فلسطینی‌های بادیه نشین است. گروه‌های حقوق بشر می‌گویند رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین، فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان دراین منطقه بیرون می‌کند. این اقدام از منظر قوانین بین‌الملل غیر قانونی است.

بنا بر داده‌های اداره عمران رژیم صهیونیستی، از سال 2010 (1389) تا سال 2014 (1393) فلسطینی‌ها 2020 مجوز ساخت و ساز در این منطقه درخواست کردند؛ اما تنها در 33 مورد (1.5 درصد) توانستند مجوز بگیرند. کمتر از یک درصد از مساحت این منطقه برای ساخت و ساز فلسطینی‌ها در نظر گرفته شده است. آنها حتی برای بر پا کردن چادر و حصار نیاز به مجوز دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار