فاجعه‌ای که به شکل مجاز در کشور در حال وقوع است؛

تور تفریحی «مدیریت» همراه با به نام زدن کتاب‌های نوشته شده! +سند

اگر دوست دارید نویسنده کتابی درباره «اقتصاد مقاومتی» یا«مدیریت» باشید و عنوان یا طرح جلد آن مطابق با سلیقه شما باشد ،نگران دریافت مجوزهای آن نباشید،چون کتاب هایی وجود دارد که همه کارهایشان انجام شده و کافی است پول دهید تا نام شما روی جلد درج شود!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزگاری که تب دوره‌های «مدیریت» به شدت داغ شده و اغلب مدیران و افرادی که در آرزوی مدیر شدن هستند، تلاش می‌کنند با شرکت در این دوره‌ها و سمینارهای مختلف، به صورت فشرده درباره این علم اطلاعات کسب کرده و دست آخر با دریافتی مدرکی، کارنامه علمی خود را سنگین نشان دهند، رقابت برگزار کنندگان این دوره‌ها برای جذب مشتری به قدری شدت گرفته که به حوزه های عجیب رسیده است.

از جمله این اتفاقات عجیب، فراخوان نام نویسی برای دوره‌ای درباره مدیریت، رهبری و رفتار سازمانی در انتهای مهرماه سال جاری در مشهد مقدس است که برگزار کنندگانش خدمات جالبی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته‌اند؛ خدماتی که اگر مورد توجه نهادهای ذیربط قرار گیرد، به نظر می‌رسد، دست کم یکی شان قابلیت پیگیری حقوقی هم دارد.

در فراخوان این دوره که برگزار کننده آن «مؤسسه آموزش عالی آزاد امین» (مؤسسه‌ای ظاهرا مجوزدار از وزات علوم که در شهر مشهد به فعالیت مشغول است) می راسد، به آنچنان نکات عجیب و غریب برمی‌خوریم که گویی در حال مطالعه فراخوان یک تور با خدمات استثنایی هستیم؛ توری که در آن برای هر شرکت کننده، «امکان دو نفر همراه، 3 شب و 4 روز اقامت در هتل های 4 ستاره مشهر مقدس با سرویس پذیریایی صبحانه، ناهار و شام» در نظر گرفته شده است.

تور تفریحی «مدیریت» همراه با به نام زدن کتاب‌های نوشته شده! +سند

البته این موضوع به خودی خود محل اشکال نیست و می‌تواند به عنوان امتیازات ویژه این دوره علمی(!) از آن صرف نظر کرد، ولی ماجرا زمانی که بدانیم در انتهای این دوره دو روزه قرار است به همه شرکت کنندگان گواهینامه ای که مورد تأیید وزارت علوم است اهدا شده، نشان نوابغ مدیریت ایران تقدیمشان شده و از همه مهم‌تر، در صورت پرداخت وجهی خاص، دیپلم افتخار یک بنیاد مدیریت در اروپا را هم دریافت کنند!

جالب آنکه برگزار کنندگان این تور مدیریتی، فکر نگرانی‌های شرکت کنندگان از معتبر بودن آن نهاد اروپایی را هم کرده‌اند، زیرا در توضیحات درج شده در فراخوانشان، به قابل «رجیستر» بودن دیپلم این نهاد خارجی اشاره کرده‌اند تا این اطمینان را برای شرکت کنندگان به وجود آورند که پولشان هدر نمی‌رود.

اما از همه این خدمات مهم تر، خدمت ویژه ای است که این مؤسسه برای شرکت کنندگان در این دوره در نظر گرفته تا متقاضیان بتوانند به کمک آن، یک شبه مؤلف کتاب در زمینه های مهم و تخصصی چون مدیریت و اقتصاد هم بشوند و از مشهد با عنوان مؤلف کتاب به منازل خود بازگردند!

اگر باور ندارید، پاراگراف آخر فراخوان ثبت نام این دوره که برای شرکت ها و نهادهای مختلف فکس می‌شود را مطالعه کنید تا ماجرا دستتان بیاید؛ آنجا که نوشته شده: «10 عنوان کتاب در حوزه های مدیریتی، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی [به عنوان آخری خوب دقیق شوید!] آماده واگذاری می‌باشد. هر یک از کتاب ها دارای 240 صفحه در ابعاد رقعی بوده که حق مالکیت و تالیف آن واگذار می‌گردد».

تور تفریحی «مدیریت» همراه با به نام زدن کتاب‌های نوشته شده! +سند

اکنون اگر به آنچه خوانده‌اید، شک دارید، بهتر است سری به فهرست خدماتی که در این دوره ارائه می‌شود و بهای آنها توجه کنید (که به نامه فراخوان پیوست است) تا دستتان بیاید همه امور مرتبط با این کتاب قبلا پیش بینی و نرخ آن نیز مشخص شده است؛ به این صورت که اگر پانزده میلیون تومان پرداخت کنید، کتاب به نام شما و یکی دیگر از شرکت کنندگان سند زده خواهد شد؛ یعنی همه امور مرتبط با چاپ و نشر آن انجام خواهد شد و برای شما جز انتخاب عنوان، ارائه پیشنهاد درباره طرح جلد و البته نوشتن مقدمه بر کتاب، زحمت دیگری نخواهد داشت!

البته اگر دوست ندارید نام فرد غریبه‌ای در کنار نام شما روی جلد کتاب منتشر شود، می‌توانید نزدیک سه و نیم میلیون تومان بیشتر بپردازید تا همه حقوق این کتاب تنها به خودتان برسد. با این روش می‌توانید راحت تر ثابت کنید که همه مرارت های نگارش، چاپ و نشر این کتاب را خودتان متحمل شده‌اید و کتابتان، ثمره تلاش های مستمرتان در زمینه های مدیریتی و اقتصادی است!

و تلخ تر آنجاست که بدانیم برگزار کنندگان این دوره به ظاهر علمی، فکر انتشار خبر کتاب شما(!) با ذکر نامتان در شش روزنامه اقتصادی را هم کرده‌اند و تضمین می‌دهند در قبال پولی که از شما دریافت می‌کنند، نامتان را به عنوان نویسنده کتاب در این زمینه های تخصصی در رسانه ها منتشر می‌کنند تا پروپاگاندایی به نفع شما راه اندازی کرده و موجبات شهرتتان به عنوان مدیری با دانش که دست به قلم هم هست را فراهم آورند!

و طنز روزگار اینکه در فراخوان آمده «این دروه از وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری مصوبه برگزاری اخذ نموده» و در جای دیگری تأکید شده که مجوز نشر کتاب های آماده از وزارت ارشاد دریافت خواهد شد تا معلوم شود همه این روندِ مضحک، ظاهرا قانونی و بلا اشکال است!

منبع:تابناک
انتهای پیام/

برچسب ها: سند ، مدیریت ، تور تفریحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار