اهداف شبکه های ماهواره ای درایران

کسانی که عزت و شخصیت خود را در نوع نگاه مردم جستجو می کنند، نمی توانند در زندگی موفق باشند. چنین کسی در مواجهه با مردم، احساس حقارت می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه های ماهواره ای در چند سال اخیر تاثیرات مخربی بر روی کانون خانواده در ایران داشته است.
 
 اهداف شبکه های ماهواره ای درایران

جو زدگی
باید پذیرفت که برخی از مردم در زندگی خویش فکر مستقلی نداشته و در اصل جو جامعه اطراف آن هاست که برایشان تصمیم می گیرد. در نگاه این دسته، اصالت با هم رنگ شدن با جماعت است. اگر جماعت اطراف چنین فردی، ماهواره را قسمتی از زندگی بدانند، او هم به دنبال این جو رفته و ماهواره ای خواهد شد. خدا نکند به این عدم استقلال فکری، چشم و هم چشمی هم اضافه شود! از کسی که در امور دنیایی با اطرافیان خود به رقابت برخاسته و اصلی ترین دغدغه ی او هم عقب نیافتادن از جامعه ی اطراف خویش است، نمی توان توقع زیادی داشت که درباره ی مسائل اطراف خویش؛ از جمله خرید ماهواره عاقلانه بیاندیشد.
 
اهداف شبکه های ماهواره ای درایران
 
برخی از از مثال های واقعی این موضوع در جامعه امروز:
یک دلیل گرفتن ماهواره تجمل گرایی و چشم و هم چشمی است. کارفرمای ما هفته ای یک روز در خانه اش روضه دارند. یک بار بهش گفتم: چرا ماهواره دارین؟ گفت: حاج خانوم میگه چون دو تا دامادام دارند، نمی خواهم پیش آنها کم بیاورم.
 
ما خانواده ای مذهبی هستیم؛ اما ماهواره را با اصرار اطرافیان تهیه کردیم. وقتی بعد از آمدن ماهواره تأثیرات بدش را دیدیم، با اعتراض همسرم جمع کردیم و کنار گذاشتیم. به نظرم از زمانی که جمع شد، دوباره آرامش به خانه برمی گردد و بحث اعتقادی که کم رنگ شده بود، داره دوباره رنگ و بو پیدا می کند.
 
اهداف شبکه های ماهواره ای درایران
 
مدیریت زندگی با حرف مردم!
 
یکی از آفات بزرگ زندگی سپردن مدیریت آن به دست معیارهای متغیر است. یکی از معیارهای متغیری که متأسفانه در بسیاری از زندگی ها وجود دارد، همین حرف مردم است. اصلی ترین راه مبارزه با حرف مردم هم ایمان به خداست. اگر کسی جز نظر خدا، دغدغه دیگری در زندگی داشته باشد، نمی تواند به سعادت حقیقی برسد.
 
کسانی که عزت و شخصیت خود را در نوع نگاه مردم جست و جو می کنند، نمی توانند در زندگی موفق باشند. چنین کسی در مواجهه با مردم، احساس حقارت می کند؛ به ویژه وقتی می شنود که دیگران از برنامه ها و سریال هایی حرف می زنند که روح او خبردار نیست و آن ها هم با طعنه و کنایه به او می فهمانند که تو به روز نیستی که ماهواره نداری، عقب مانده ای که هنوز از برنامه ها و سریال های ماهواره بی اطلاعی. او برای غلبه بر این احساس حقارت به سراغ ماهواره رفته و خود را به روز می کند!!

 اهداف شبکه های ماهواره ای درایران

تشکیل جبهه ی متحد
 
در جمع دوستان و اقوام برای خود هم فکرانی پیدا کنید. بروید به سراغ آن دسته از خانواده هایی که هنوز پای ماهواره را به خانه شان باز نکرده اند. در میان خودتان و آن ها هم دلی ایجاد کرده و با هم تصمیم بگیرید که در میان بستگان و آشنایان یک جبهه ی متحد درست کنید. تا جایی که امکان دارد، رفت و آمد به خانه کسانی که ماهواره دارند را با هم انجام دهید تا به کمک هم بتوانید جوی را تولید کنید که حداقل دیگران نتوانند به راحتی نظر خود را به شما و خانواده تان تحمیل کنند.
 
به همراه اعضای این جبهه متحد تصمیم بگیرید درباره ماهواره و برنامه های آن اطلاعاتی کسب کنید تا در مقابل کسانی که به شما و تفکرتان حمله می کنند کم نیاورید.
 
اهداف شبکه های ماهواره ای درایران
 
من با توجه به موج زیاد استفاده از ماهواره در فامیل و بستگان تصمیم گرفتم هر جا می روم خواهش بکنم به احترام اون جلسه خانوادگی، ماهواره ها خاموش بشه، تلویزیون هم خاموش بشه و به مباحث و گفت و شنودهای خانوادگی بپردازیم و رو آوردیم به کتاب های ارزشمند ادبیات فارسی. خوش بختانه حالا در فامیل عادتی شده و به کتاب های ادبیاتی و معرفتی روی آوردیم.

منبع صابرنیوز

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مردم عزیز باشگاه خبرنگاران مثلا جوان میخواد بگه ماهواره نگا نکنید سرلالای آبکیه صدا و سیمارو نگا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اين درست نيست كه:(شبکه های ماهواره ای در چند سال اخیر تاثیرات مخربی بر روی کانون خانواده در ایران داشته است.)
بي برنامگي وحتي نداشتن برنامه سبب گرايش مردم ايران به شبكه هاي ماهواره اي شده .
چرا ايران برنامه سازي توانمندي نداره كه فرهنگ ايراني با اون غناي بالايي كه داره به جامعه بين المللي اشاعه نيابه ونفوذنكنه !!؟؟
اينهمه هزينه اي كه صرف جمع اوري سيستمهاي ماهواره اي ايرانيان ميشه ، صرف برنامه سازي ورفع نيازهايي از اين دست كه مردم دارن بشه، وبايد انقدر جذاب باشه كه سراغ برنامه هاي خارجي نرفت وحتي باهمان ماهواره فرهنگ ايران را صادركرد. پس هي به مردم گيرنديد.و خودتون رواصلاح كنيد. ان شاءالله
آخرین اخبار