تبریز؛

ثبت ملی شیرینی اهری در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید براینکه بخش خوراکی ثبت ملی نمی‌شود، گفت: تنها شیرینی اهری ،با داشتن تاریخچه ملموس ثبت ملی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان حق پرست گفت: میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی از تبدیل ساختمان قدیمی شهرداری اهر به موزه استقبال می‌کند و باید برای اجرایی کردن، این طرح توسط سازمان موزه‌های کشور تایید شود.

وی با اشاره به اینکه موزه‌های استان درآمد زیادی ندارند، افزود: هر ساختمانی که در محوطه موزه شیخ شهاب الدین تخریب شود هیچگونه اجازه احداث بنای دیگری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در اولویت قرار گرفته است، افزود:اجرای این پروژه برای حفظ آثار تاریخی به دلیل اینکه این بقعه پتانسیل بزرگی برای آذربایجان شرقی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حق پرست تخصیص اعتبار برای مرمت کاروانسرای گویجه بئل را از وظایف صندوق حفظ و احیاء دانست و ادامه داد: اگر برای مرمت این کاروانسرا از سوی صندوق مورد توجه نگیرد در کارگروه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی توسط انجام مزایده به بهره‌بردار تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.