ازدواج در فضای مجازی ممنوع!

طی سال‌های اخیر روند رو به رشد استفاده از اینترنت و فضای مجازی را شاهد هستیم و این مسئله در بین خانواده‌ها رواج یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، از پرداخت‌ قبوض گرفته تا سایر خریدهای منزل به صورت اینترنتی انجام می‌شود اما امروزه ازدواج‌ها هم اینترنتی شده و این درحالیست که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را با ابهاماتی روبرو کرده است.

اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه‌ اول آسان‌ترین راه همسریابی تلقی شود اما واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی نمی‌تواند ملاک دقیق و قابل اعتنایی برای یافتن یک شریک دائمی به حساب آید.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر هیچ ‌گونه سایت همسریابی مجوزدار در همدان نداریم اما در گذشته چند سایت غیرمجاز وجود داشت که پلیس فتا با آنها برخورد کرد.

"اسدالله ربانی‌مهر" تصریح کرد: طلاق‌هایی که امروز اتفاق می‌افتد بیش از 90 درصد مربوط به فضای مجازی بوده که زندگی‌ برخی افراد را تحت تاثیر قرار داده و به گونه‌ای برای خانواده‌ها به بحران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فعالیت فضای مجازی عملکرد خوبی نداشته‌اند، افزود: دوست‌یابی‌های فضای مجازی یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق در جامعه است و به همین علت شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

ربانی‌مهر همسریابی اینترنتی را بدترین راه ممکن برای انتخاب همسر تلقی کرد و گفت: ازدواج امری بسیار مقدس و حساس بوده و سرنوشت افراد را تعیین می‌کند، بنابراین باید انتخاب همسر به صورت اصولی و به روش مناسب انجام شود تا زندگی تشکیل شده از تداوم لازم برخورد دار باشد.

وی آموزش به جوانان را مهم‌ترین راهکار برای آگاه‌سازی آنان با بحران فضای مجازی دانست و گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی با جدیت کامل در این خصوص ورود یابند، جوانان متضرر نخواهند شد.

وی گفت: جوانانی که به سایت همسریابی و ازدواج از طریق فضای مجازی روی می‌آورند از اقشار مختلف جامعه بوده و ارتباطی به سطح تحصیلات خانواده‌هایشان ندارد چرا که تمامی جوانان نسبت به فضای مجازی و خطرات آن آشنایی کامل ندارند.

ربانی‌مهر با بیان اینکه ازدواج امری بسیار مهم است، گفت: هم کفو بودن هر دو خانواده به لحاظ جایگاه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید مورد بررسی قرار گیرد در حالیکه در ازدواج اینترنتی در فضای مجازی، جوانان هیچ‌گونه اطلاعاتی از وضعیت یک‌دیگر ندارند.

 
منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.