مشهد؛

حضور زنان در فعالیتهای اجتماعی نباید آنان را از وظایف خانوادگی بازدارد

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: حضور زنان در فعالیت های مسجدی و اجتماعی نباید آنان را از خانواده و وظایف آن بازدارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لاله افتخاری در جمع خواهران فعال كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد 10 استان كشور افزود: بانوانی که تمسک به قرآن و عترت دارند باید به گونه‌ای فعالیت کنند که به وظایفشان در قبال خانواده لطمه‌ای وارد نشود.

وی گفت: اولویت فعالیت زنان باید خانواده و پرورش فرزندان باشد و با توجه به نقش آنان در فرهنگ سازی باید آشنایی با قرآن و آموزه‌های دینی و سیره ائمه (ع) را مود توجه قرار دهند.

رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه زنان نباید رشد یک بعدی داشته باشند افزود: باید ابعاد مختلف وجودی زنان هماهنگ با هم تقویت شود تا بتوانند ضمن انجام وظایف خود در خانواده در حوزه اجتماع نیز ایفای نقش کنند.

افتخاري با اشاره به دیدگاه فمنیستی تصریح کرد: بر اساس این دیدگاه‌ها زن باید در جامعه شاغل باشد و میزان این اشتغال شاخصی برای تعیین توسعه و پیشرفت یک جامعه است که از اساس دیدگاهی اشتباه است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه صاحبان این دیدگاه شاخصی چون حضرت فاطمه زهرا (س) را نادیده می‌گیرند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در عین آنکه امور منزل را بر کار بیرون ترجیح دادند فعالیت اجتماعی را تعطیل نکردند.

وی همچنین با تاکید بر نقش مساجد افزود: مساجد باید تبدیل به پایگاه، قرارگاه و مرکزی برای فرماندهی علیه جنگ نرم شوند و زنان در این بخش فرمانده هستند زیرا مرکز ثقل و تمرکز دشمن بر این قشر است.

افتخاری گفت: زنان باید در این مراکز با استفاده از ظرفیت های انس با قرآن و عترت و توجه به وظایف خود در بصیرت بخشی به جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.