کدام بانک مشهور «لیزینگ غیرقانونی مسکن» دارد ؟ + سند

بر اساس گزارش مذکور، با وجود معرفی مدیرعامل جدید و کنار گذاشتن مدیرعامل قبلی لیزینگ دی در خردادماه سال 93، صلاحیت مدیرعامل جدید طبق مقررات، مورد تایید بانک مرکزی قرار نگرفته اما علی رغم این عدم تایید، قراردادها و اسناد تعهدآور، حداقل تا 16 اردیبهشت سال 94 یعنی حدود یکسال، توسط این فرد امضا شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت های بزرگ خودروساز ایرانی و بانک ها از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشورمان به شمار می روند که اطلاع از فعالیت ها و اقدامات آنها، جذابیت خاصی برای رسانه ها و افکار عمومی دارد. به همین خاطر، در برنامه های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، تلاش خواهد شد توجه بیشتری به این بخش شود.

در جدیدترین بررسی های صورت گرفته، عملکرد مالی سال گذشته یکی از موسسات مهم زیرمجموعه بانك دی مورد توجه جدی قرار گرفته است. این بانک از آن جهت اهمیت ویژه ای نسبت به دیگر بانک های کشور پیدا می کند که سهامداران آن، بخش قابل توجهی از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند که طبق گزارش رسمی بانک، تعداد انها بالغ بر 721 هزار نفر و دارای بیش از 50 درصد سهام بانک مذکور هستند که بر این اساس، بنیاد شهید، سازمان اقتصادی کوثر(بازوی مدیریت و توسعه واحدهای اقتصادی بنیاد شهید)، شرکت عمران و ساختمان آیت مهر ایثار و شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر)، اعضای هیئت مدیره این بانک را تشکیل می دهند و عملا، اداره بانکی با سهامداری فرزندان شهدا و ایثارگران، بر عهده بنیاد شهید و شرکت های تابعه آن است.

طبق روال فعالیت اکثر بانک های کشور، بانک دی نیز دارای یک مجموعه مستقل در زمینه لیزینگ یا همان واسپاری است. بررسی صبحانه از گزارش بازرس قانونی این شرکت نشان می دهد علی رغم تاکیدات و هشدارهای بانک مرکزی، لیزینگ وابسته به بانک دی پس از دریافت مجوز موقت یکساله در آذرماه سال 91، تاکنون از سوی مراجع ذیربط تمدید نشده است. 


کدام بانک مشهور «لیزینگ غیرقانونی مسکن» دارد ؟ + سند
گزارش بازرس قانونی درباره فاقد مجوز بودن لیزینگ بانک دی

نکته جالب تر اینکه بر اساس گزارش مذکور، با وجود معرفی مدیرعامل جدید و کنار گذاشتن مدیرعامل قبلی لیزینگ دی در خردادماه سال 93، صلاحیت مدیرعامل جدید طبق مقررات، مورد تایید بانک مرکزی قرار نگرفته اما علی رغم این عدم تایید، قراردادها و اسناد تعهدآور، حداقل تا 16 اردیبهشت سال 94 یعنی حدود یکسال، توسط این فرد امضا شده است.

حسابرس لیزینگ بانک دی همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که مبلغی در حدود 100 میلیارد تومان از مطالبات به کرات تمدید شده و وصول مطالبات این لیزینگ از مشتریان به تاخیر افتاده است. اسناد دریافتنی شرکت به میزان 40 میلیارد تومان نیز برگشت داده شده و در چنین وضعیتی، نقدینگی شرکت در چرخه عملیات، گردش متعارف ندارد.

کدام بانک مشهور «لیزینگ غیرقانونی مسکن» دارد ؟ + سند
بخشی از معاملات مسکن لیزینگ بانک دی

بخش دیگری از صورت های مالی لیزینگ مذکور نشان می دهد که علی رغم آنکه هنوز طرح لیزینگ مسکن توسط بانک مرکزی رسما اجرایی نشده است، اما لیزینگ بانک دی فعالیت جدی در این زمینه دارد و دهها معامله ملک توسط این لیزینگ انجام شده است. حال این سوال مطرح است که با توجه به عدم تمدید مجوز این لیزینگ و غیرقانونی بودن فعالیت لیزینگ ها بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی، چگونه مسئولان بانک وابسته به بنیاد شهید، چنین اجازه ای را به زیرمجموعه خود برای تداوم فعالیت داده اند؟ نظارت بانک مرکزی بر این موسسات به چه مواردی خلاصه شده است؟ 

منبع:صبحانه انلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
بانک مهم است
آخرین اخبار