تبریز؛

بهبود روابط بین الملل ایران، با صادرات بیش از پیش صنایع دستی

بازرس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: بهبود روابط بین الملل ایران صادرات بیش از پیش صنایع دستی را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،سید محمد باطنی در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز با بیان مطلب، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته، اکثر فعالان حوزه صنایع دستی به دلایل متعدد همچون وجود تحریم ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کردند.

وی افزود: حتی در تامین مواد اولیه برای این صنعت نیز در موارد بسیاری، مشکلاتی به چشم می خورد.

باطنی تبلیغات و اطلاع رسانی را یکی از مهم ترین نیازهای کنونی برای صنایع دستی دانست و ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه دولت امکانات و تسهیلات لازم برای معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی را در اختیار هنرمندان قرار دهد، یادآور شد: برپایی منظم تر و هرچه بیشتر نمایشگاه های سراسری مانند ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز می تواند اقدام موثری در عمل به این خواسته هنرمندان باشد.

این هنرمند صنایع دستی استان اصفهان ابراز کرد: اتخاذ سیاست های عملی مناسب از سوی دولت برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان و صنعتگران هنرهای دستی در بازارهای جهانی می تواند زمینه مناسبی برای افزایش صادرات محصولات صنایع دستی ایجاد کند.

باطنی تصریح کرد: بهبود روابط بین الملل می تواند زمینه های لازم برای تحقق این مهم را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در نوسانات سیاسی، آسیب می بیند ادامه داد: قبل از سال 89، حجم صادرات محصولات ما به کشورهای مختلف دنیا بیش از سه برابر وضعیت فعلی بود ولی در حال حاضر صادارت قابل توجهی نداریم.

باطنی اظهار امیدواری کرد: برپایی نمایشگاه های این چنینی بتواند زمینه بازاریابی مناسب، فروش، عرضه و حتی صادرات محصولات هنرهای سنتی و صنایع دستی را فراهم کند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.