کلاهی که نقش کمک خلبان را بازی می کند

کلاه خلبان‌های جنگنده های F-35 برای آن‌ها نقش کمک‌خلبان را بازی می‌کند و اطلاعات موردنیاز را به خلبان نشان می‌دهد.

کلاهی که نقش کمک خلبان را بازی می کندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور آمریکا هرسال بودجه‌ی زیادی را به تحقیقات نظامی و هوایی خود اختصاص می‌دهد. بعد از سال‌ها تأخیر و هزینه کردن 60 میلیارد دلاری برای توسعه‌ی هواپیمای F-35، این هواپیما مراحل تکمیلی خود نزدیک می‌شود. هواپیمای F-35 از فناوری‌های بسیار نوینی استفاده می‌کند.


یکی از این فناوری‌ها طراحی و ساخت کلاه خلبانی جدیدی با ویژگی‌های متمایز برای خلبان‌های آن است. این کلاه به خلبان کمک می‌کند تا اهداف خود را با چشم غیرمسلح ببیند و موشک‌هایی که به سمت F-35 شلیک می‌شود یا شلیک می‌کند را ردیابی کند. همچنین ویژگی اصلی این کلاه این است که حتی اگر خلبان سر خود را حرکت بدهد و جهتی دیگر را نگاه کند، همچنان اطلاعات را مقابل خود مشاهده می‌کند و اطلاعاتی را از دست نمی‌دهد.

درواقع رابط کاربری و نمایشگر این کلاه بر روی شیشه‌ی جلوی کلاه خلبان قرار دارد. این موضوع کمک می‌کند تا خلبان اطلاعات مفیدی مانند ارتفاع، راستای افق، سرعت، وضعیت سلاح‌ها و اطلاعات مفید دیگری را همیشه رو به روی خود مشاهده کند. همچنین اگر خلبان جهت دیگری غیر از صفحه‌ی کنترل جلوی خود را نگاه کند اطلاعات را از دست نخواهد داد.

با وجود 6 دوربینی که بیرون از هواپیما نصب ‌شده و تصویرها را به کلاه ارسال می‌کنند، خلبان دیدی 360 درجه را به دست می­آورد. این فناوری به خلبان کمک می‌کند دید کاملی داشته باشد و در شب هم به‌خوبی بتواند اطراف را زیر نظر بگیرد. از آنجایی که این هواپیما یک نفره است و پرواز آزمایشی ندارد، این کلاه نقش کمک­خلبان را ایفا خواهد کرد. سازندگان این کلاه گفته‌اند: از این کلاه و ویژگی‌های آن می‌توان برای آتش‌نشان‌ها و کارگردان‌ها نیز استفاده کرد.

با توجه به اینکه کلاه مذکور برای هر خلبان به طور انحصاری ساخته می‌شود، خلبان‌های این هواپیما به‌نوعی سایبورگ (Cyborg) تبدیل خواهند شد. سایبورگ به موجودی می‌گویند که عضو‌های آن به‌طور همزمان از ارگان­های زنده و بخش‌های مکانیکی تشکیل شده است.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار