سنندج؛

ایجاد اتحادیه صادرکنندگان در کردستان

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: اتحادیه صادرکنندگان در کردستان برای نخستین بار در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حبیب‌الله شهسواری در جلسه بررسی توسعه باغات دیم استان کردستان گفت: در حال حاضر وزرات جهاد کشاورزی مشغول به تهیه اساس‌نامه برای تشکیل این اتحادیه است.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا با توجه به ویژگی باغبانی در کردستان به صنایع در خور اقتصاد این منطقه ورود پیدا کنند.

شهسواری بیان کرد: در راستای تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن به بازار در سال جاری کارخانه بسته‌بندی محصول توت‌فرنگی در سنندج شروع به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان بر ایجاد تعاونی‌های کوچک توسط باغداران و کشاورزان کردستانی تاکید کرد و گفت:تشکیل این تعاونی‌ها می‌تواند در زمینه پایین‌آوردن هزینه کشاورزان در تولید محصولات و اقدامات برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی موثر باشد.

شهسواری از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی کردستان برای اولین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: مشارکت فکری یکی از کارهایی است که می‌تواند پشتوانه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و عرضه آن به بازار باشد.

در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز با اشاره به اینکه کشاورزی در این شهرستان ریشه قدیمی ندارد، گفت: خوشبختانه با این وجود در 10 سال گذشته 4 هزار هکتار توسعه باغات را در سقز شاهد بودیم.

پیشدادبا اشاره به کارهای فرهنگ‌سازی برای گسترش باغات دیم در شهرستان سقز افزود: در حال حاضر 242 هزار هکتار مرتع وجود دارد که از این میزان 100 هزار هکتار آن درجه دو و 72 هزار هکتار آن درجه یک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز به وجود 7 هزار هکتار جنگل در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از 11 دهستان موجود در سقز 4 دهستان آن شرایط لازم برای احداث باغات دیم را دارند.

پیشداد با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به کردستان احداث 500 هکتار باغ دیم به تصویب رسید، افزود: از این میزان 300 هکتار آن ایجاد شد و در وضعیت مناسبی قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به وجود مشکلات واگذاری زمین در شهرستان سقز گفت: این شهرستان ظرفیت ایجاد و احداث هزار هکتار باغ دیم را داراست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.